Natuurlijk heb ik niet alleen Metroid-titels ontwikkeld. Ik was ook betrokken bij verschillende andere spellen.
8 De eerste titel in de WarioWare-serie was WarioWare, Inc..: Minigame Mania. Het was een instantactiespel voor de Game Boy Advance, dat in maart 2003 in Japan werd uitgebracht.
WarioWare: Twisted!9 voor de Game Boy Advance kwam tot stand toen een van mijn technici werd gevraagd om de gyrosensor te evalueren. Hij voerde de tests uit met een microgame-interface. En omdat wat hij had gemaakt zo goed werkte, liet ik het prototype aan meneer Iwata zien.
9 WarioWare: Twisted! was een instantactiespel voor de Game Boy Advance, dat in oktober 2004 in Japan werd uitgebracht. De cassette bevatte een rotatiesensor (gyrosensor). Het was het derde deel in de serie.
Het project ging van start op het moment dat meneer Iwata de Game Boy Advance op een stoel plaatste om een onderdeel van het spel te testen. Spelers konden hierin analoge grammofoonplaten afspelen door het systeem rond te draaien. Hij draaide de stoel in het rond en mompelde, '' Dit was de eerste WarioWare-titel waar ik als producent aan werkte.
WarioWare: Touched!10 was een lanceertitel voor de Nintendo DS. De ontwikkelingsperiode overlapte die van 'Twisted'. Het resultaat daarvan was dat we dit project met spoed aan een andere regisseur toewezen, en we een team samenstelden om eraan te werken. Voor de mensen die eraan werkten was de serie daarom nieuw. In het begin begrepen de medewerkers niet wat de 'toon' van WarioWare is, en wat WarioWare leuk maakt. Samen met de regisseur selecteerde ik de bruikbare ideeën en gaf ik richting aan het spel.
10 WarioWare: Touched! was een instantactiespel voor de Nintendo DS, dat in december 2004 in Japan werd uitgebracht. Het was het vierde deel in de serie.
Dit is WarioWare: Smooth Moves.11 De bedoeling was dat we een spel maakten waarmee we de mogelijkheden van de Wii-afstandsbediening lieten zien. Het spel werd op hetzelfde moment als de Wii uitgebracht. We optimaliseerden het spel voor gebruik met de Wii-afstandsbediening, maar het feit dat we zoveel mogelijkheden hadden, werkte in ons nadeel. Er waren problemen met spelers die het moeilijk vonden om direct te reageren op de instructies die in het spel werden gegeven. Als antwoord hierop ontwikkelden we 'standen', waarmee we aan het begin van elke microgame aangaven hoe de Wii-afstandsbediening moest worden vastgehouden. Dit gebeurde zonder dat de speler ook maar een moment hoefde te stoppen met spelen. Het feit dat het in dit spel net zo leuk is om andere spelers te zien spelen als het is om zelf te spelen, was ook iets waar we ons op richtten in de console-versie van WarioWare. 11 WarioWare: Smooth Moves was een instantactiespel voor de Wii, dat in december 2006 in Japan werd uitgebracht. Het was het vijfde deel in de serie.
Het laatste deel in de WarioWare-serie is WarioWare: D.I.Y12 voor de Nintendo DS. Er is een aanverwante WiiWare-titel, WarioWare: D.I.Y – Showcase13.
12WarioWare: D.I.Y. is een softwaretitel voor de Nintendo DS, die in april 2009 in Japan werd uitgebracht. Spelers kunnen hierin hetzelfde soort microgames creëren als in de WarioWare-serie.