Zelfs als je een meerspeler-stand voor vier spelers hebt, er zijn mensen die het niet leuk vinden om de andere spelers op te houden.
Juist. Zodra je rondzweeft in een luchtbel, word je meegenomen, zonder dat je de Wii-afstandbediening ook maar hoeft aan te raken. Op deze manier kunnen mensen die nog nooit een Mario-spel hebben gespeeld ook meepraten over het laatste level. En ze kunnen dingen zeggen als, 'Die derde aanval van de laatste baas was een lastige!' (lacht)
Ja, het geeft je een goed gevoel. Het haalt de banden aan. Het spelen van een meerspeler-spel in een vriendschappelijke omgeving is leuk. Maar tegelijkertijd kunnen de spanningen in een Coin Battle voor vier spelers hoog oplopen.
Als alleen ervaren spelers dit tegen elkaar spelen, verandert het al snel in een ware veldslag, waarin iedereen elkaar probeert te verslaan..
24 De Electronic Entertainment Expo 2009 vond plaats in Los Angeles. Behalve New Super Mario Bros. Wii, konden er ook andere nieuwe titels worden gespeeld, zoals The Legend of Zelda: Spirit Tracks. Bovendien werden er tal van nieuwe games aangekondigd, zoals Super Mario Galaxy 2.
Dat klopt. De speler die de meeste muntjes verzamelt wint, en dat mag je doen zoals je zelf wilt.
Weet je, ik denk dat ik me wel kan voorstellen hoe lawaaierig het op de ontwikkelingsafdeling was, toen iedereen dit speelde! (lacht)
Absoluut. Een gedeelte van de Coin Battle-arena is parodie op de ouderwetse Mario , dus iedereen raakte nogal opgewonden toen ze daar speelden.