Ook al zijn de richtlijnen voor het opnemen van de Super Guide helder, zolang de layout van een level nog niet vastligt, valt er ook niets op te nemen. Voor een spel als Mario geldt dat het steeds beter wordt naarmate je langer aan de layout sleutelt, dus moet er een spanningsveld zijn ontstaan tussen het verlangen om de levels te verbeteren en de behoefte om de demo’s op te nemen.
Mensen zeiden vast vaak, “Je had gezegd dat je dit niet meer zou veranderen, dus heb ik het eindelijk opgenomen!”
Tot helemaal aan het einde toe moesten alle medewerkers, bijna elke dag, van elk level de demo opnieuw opnemen.
Precies. Als we bijvoorbeeld een kleine wijziging aanbrachten in de programmatuur voor de bewegingen van Mario, vijanden of trucjes, kwam de demo-gameplay er niet meer mee overeen. Dus moesten we die opnieuw opnemen. Maar tot op het eind hield iedereen de moed erin. Als ik ze vroeg om iets opnieuw op te nemen, zeiden ze gewoon, “Oké, komt in orde!”
Dat denk ik. Maar sommige levels waren echte ‘killers’ dus voelde ik medelijden met de medewerkers die de leiding hadden over deze levels.
Super Skills-filmpjes van de speltesters van Mario Club8 bekijken. De dingen die je de spelers daarin ziet doen moeten zelfs voor jou, als maker van het spel, verrassend zijn. 8Mario Club Co., Ltd.: Hier worden door Nintendo ontwikkelde spellen getest en van bugs ontdaan.
Eerst zouden de ontwikkelaars zelf de Super Skills-filmpjes opnemen. Verschillende medewerkers hadden er wel vertrouwen in en gingen ermee aan de slag, maar uiteindelijk bleek het een onmogelijke taak.
Als bekwame Mario-spelers naar de Super Skills-filmpjes zouden kijken, wilde ik dat ze “Wauw, dat is ongelooflijk!” zouden roepen. Ik wilde dat de lat echt hoog kwam te liggen.
Ja. Toen ik het voor het eerst vroeg aan de Mario Club, maakten ze ongeveer 100 filmpjes, maar geen enkele was goed genoeg. Het niveau van spelen was te laag.