Nou, volgens mij zijn we begonnen als een soort hobbyclub.
Dus jullie drieën kwamen in 1984 bij elkaar, en hebben sindsdien een kwart eeuw samengewerkt. Wat voor soort gesprekken voeren jullie dan, als jullie elkaar elke dag zien?
Nee, maar we voeren tijdens de lunch wel vaak gesprekken over wat we in het weekend gaan doen, en Tezuka laat ons altijd de foto's zien die hij met zijn mobiele telefoon heeft gemaakt. Het voelt gewoon als een groepje vrienden dat het over alledaagse dingen heeft. (lacht)
Dus als je in het weekend interessante dingen hebt meegemaakt, dan deel je dat later met de rest.
Bij mij werkt dat precies zo. Als ik in het weekend een goed idee heb, kijk ik echt uit naar het moment dat ik maandag naar kantoor kan om ermee aan de slag te gaan. (lacht) Bij Miyamoto weet ik dat het net zo is, en Tezuka, bij jou kun je aan je gezicht zien als er in het weekend iets interessants is gebeurd en je bijna niet kunt wachten om het aan iedereen te vertellen.
Er bestaan ongetwijfeld verbanden tussen Super Mario en het feit dat Miyamoto zijn jeugd doorbracht met het zwerven door de velden rondom de stad Kyoto.
Natuurlijk dacht Miyamoto er in zijn jeugd niet aan dat hij uiteindelijk Super Mario Bros. zou gaan maken. Maar uit de dingen die hij toen deed zou hij later inspiratie putten voor ideeën in het spel.