Met zijn vrouw op zijn schouders!
Okay, Mukao, laten we teruggaan naar waar we mee begonnen. Kun jij ons iets vertellen wat je over het spel hebt gehoord?
Zeker. Ik heb een oudere broer, en toen we klein waren speelden we samen videospellen. Eén van die spellen was Super Mario Bros.5 voor de NES. In die tijd moesten we om beurten spelen, dus niet tegelijkertijd. Zelfs als kind stelde ik me ial voor hoe leuk het zou zijn als we tegelijk konden spelen. 5Super Mario Bros.: Een actiespel dat in september 1985 werd uitgebracht voor de NES.
Maar hij zei dat hij New Super Mario Bros. Wii had gekocht, en dat hij het spel samen met zijn vrouw speelde. Het schijnt dat zijn vrouw niet zo goed is in videospellen. Ze zei dat het een beetje moeilijk was, en ik dacht, “Hmm, misschien is dat wel zo…”
Toen ik verder vroeg, zeiden ze dat hij zijn vrouw vaak op de schouders tilt om haar voorbij moeilijke stukken te helpen.
O, dat hoor ik graag! (lacht) Als je zelf niet zo goed bent in videospellen, kan iemand die beter is je helpen verder te komen.
Juist. (lacht) Ik vind het echt geweldig dat zoiets mogelijk is New Super Mario Bros. Wii.
Ik denk niet dat er veel spellen bestaan waarin goede spelers minder goede spelers naar de finish kunnen dragen!
Ik heb de indruk dat veel mensen met z’n tweeën spelen – jonge stellen en echtgenoten, bijvoorbeeld. Er is iets met het spel waardoor je zin krijgt om iemand uit te nodigen en samen te spelen.
Inderdaad, je wilt iemand uitnodigen om samen te spelen. En ik denk dat dit niet alleen geldt voor jonge en getrouwde stellen, maar ook voor ouders en kinderen. En vrienden, natuurlijk. Ik vind het heel opmerkelijk dat de aantrekkingskracht van de spel zich verspreid naar mensen in je omgeving. Met betrekking tot het samenspelen was er ook iets dat op mij indruk heeft gemaakt, namelijk een commentaar van een moeder in de Post Play enquête van Club Nintendo. Ze schreef, “Mijn twee kinderen kregen altijd elk 30 minuten tijd om videospellen te spelen… maar nu kan ik ze 30 minuten samen geven! Een geweldige deal!”
Zoiets kan alleen een moeder verzinnen! (lacht) Nu verschillende mensen tegelijk kunnen spelen en niemand hoeft te wachten, komen onverwachte extra voordelen boven drijven.
Precies! Ik was heel blij met die reactie. Toen het spel al in de winkel lag en ik mijn familie vertelde dat ik aan New Super Mario Bros. Wii had gewerkt, zeiden ze, “O, je bedoelt dat spel dat gaat van ♪wa-waaa!”