Mag ik ook nog iets over de luchtbellen zeggen?
In eerste instantie hadden we het zo gemaakt dat je in de luchtbel gewoon door beeld zweefde, en dat je weer mee kon doen als een speler je raakte. Gaandeweg hebben we dat zo veranderd dat de speler in de luchtbel de Wii-afstandsbediening op en neer kan schudden om dichter bij andere spelers te komen.
Precies. Als je met beide handen met de Wii-afstandsbediening schudt, versmelt die actie met je verlangen om gered te worden, waardoor het spel volgens mij veel beter voelt.
We wilden dat het anders voelde als je in een luchtbel zat, dus lieten we een stem uit de Wii-afstandsbediening komen. De eerste keer dat ik iemand in een luchtbel door beeld zag zweven, stelde ik me voor dat hij “Laat me eruit!” riep. Daarom besloten we om een stem “Help me!” te laten roepen als een speler in een luchtbel zit. Maar later hoorde ik dat je ook jezelf in een luchtbel kunt stoppen. Ik dacht dat het een beetje vreemd zou zijn als de Wii-afstandsbediening “Help me!” zou roepen bij iemand die juist in de luchtbel wilde blijven zitten.
Precies. Maar, zoals Mukao eerder al zei, kun je de Wii-afstandsbediening schudden om dichter bij andere spelers te komen. Dus dacht ik dat we alleen op die momenten de luchtbel “Help me!” konden laten roepen.
Dus als je wilt dat iemand je luchtbel snel laat knappen, schud je zo snel je kan de Wii-afstandsbediening op en neer, en hoor je een stem uit je handen “Help me!” roepen. De gevoelens en acties van de speler lopen dan volledig synchroon.
Ik begrijp het. Als je met de Wii-afstandsbediening schudt om dicht bij je vrienden te komen, betekent dat dat je eruit wilt, maar als je de Wii-afstandsbediening stil houdt, zeg je eigenlijk “neem me nog maar een stukje mee.”
Uchida-san, als je eruit wilt, is “Help me!” dan het enige wat uit de Wii-afstandsbediening klinkt?
De kreten die je hoort als je de luchtbel wilt verlaten zijn “Help me!” “Hello!” en “Get me out of here!” . (Noot van de redactie: Mario en andere personages spreken in de Japanse versie ook Engels.)
Maar het is eigenlijk “Let’s go!” Misschien klinkt het anders omdat Mario Engels met een Italiaans accent spreekt.