Dus twee weken voordat het spel af moest zijn, moest je de speciale Coin Battle-levels nog maken. Zijn die dan zo gemakkelijk te maken?
Levels die om bepaalde redenen waren afgewezen bleken wel geschikt voor Coin Battles?
Precies. Het ritme van de levels was verkeerd toen het nog de bedoeling was de finish te bereiken. Maar ik dacht, misschien werkt het wel als het de bedoeling is om munten te pakken. Dus verspreidden we munten over deze levels en maakten we aanpassingen om ze geschikt te maken voor Coin Battles.
Toen we de Coin Battle-levels hadden voltooid, beleefden we dikke lol aan het spelen ervan, tot grote ergernis van het team dat naast ons werkte. (lacht)
Als je de multiplayer-stand speelt, is de manier waarop je speelt afhankelijk van met wie je speelt. Er ontstaat al snel een strijdlustige sfeer, zelfs als twee spelers van hetzelfde ontwikkelteam spelen. Zeker wanneer jongens als Ikkaku meedoen.
Maar het ontwikkelteam waar ik deel van uitmaak speelt meestal wat kalmer en vreedzamer. Als we een level hebben gehaald zeggen we, “Ah, dat was leuk”. Maar zelfs wij kunnen tijdens de Coin Battles wel een beetje agressief worden.
Het is waarschijnlijk een goede zaak dat er duidelijke winnaars en verliezers zijn in de Coin Battles.
O ja, dat begrijp ik. Als je strijdt voor de meeste munten, weet je tijdens het spel niet wie aan de winnende hand is, dus is het interessant om de eindresultaten te bekijken.
Dat is een belangrijk punt van het spelontwerp. In het begin hadden we het zo gemaakt dat je tijdens het spel je voortgang kon volgen. Maar als we aangeven hoeveel munten iedereen heeft en er een groot gat tussen spelers ontstaat, kunnen de achterblijvers misschien opgeven. Als je de aantallen munten echter verborgen houdt, weet je nooit of je aan de winnende of verliezende hand bent. Zo houden we de spanning erin tot je de resultaten hebt gezien.