We werden alledrie opgezogen
Volgens mij waren jullie alle drie lang en diep betrokken bij de ontwikkeling van New Super Mario Bros. Wii.
Nakago was altijd de eerste die riep: “Dit zou wel eens grote problemen op kunnen leveren!” (lacht)
Als ik met jullie ga lunchen, krijg ik vaak een idee van hoe de ontwikkeling verloopt door goed op te letten hoe vaak Nakago die zin uitspreekt: “Dit zou wel eens grote problemen op kunnen leveren!” Op basis hiervan, merkte ik wel dat jullie betrokkenheid bij dit project wat verder dan gebruikelijk ging. Kunnen jullie daar meer over vertellen?
Nou, ik weet niet precies waar ik moet beginnen! (lacht) Mario is een grote naam, dus voelen de leidinggevenden een zware verantwoordelijkheid op hun schouders rusten.
Precies. We zijn ons altijd bewust van de hooggespannen verwachtingen die de belangrijkste titels van ons bedrijf met zich meebrengen.
Daarom hebben we het gevoel dat we echt alles moeten geven en goed werk moeten leveren, zodat iedereen tevreden is met de resultaten.
Maar hoewel dat verlangen er absoluut is, pakken die nieuwe elementen meestal niet zo goed uit.
Er is absoluut geen garantie dat nieuwe dingen werken, simpelweg omdat ze nieuw zijn. Dat is iets wat we uit ervaring kunnen vertellen.
In de loop der jaren moet je heel veel nieuwe dingen geprobeerd hebben. Maar daarvan zijn er maar een paar die een plaatsje in de Mario-titels hebben verworven.
Dat klopt. Dus ook al heb je iets geheel nieuws bedacht, je kunt niet verwachten dat het meteen in het spel wordt gebruikt. Zelfs als je er heel veel memo's en notities van op je bureau verzamelt, zie je je idee misschien pas twintig jaar later terug in het spel. (lacht)
Tenslotte kun je niet verwachten dat iets waar je misschien nog maar een maand over hebt nagedacht meteen in iets geweldigs verandert.