What obstacles appeared in making a game for Wii MotionPlus?
''Have it Stop.''
In Wii Sports Resort, we use Mii characters, so making them is simple, but Link has a realistic figure.
That’s right. And Swordplay in Wii Sports Resort uses sticks, so whichever way you swing, as long as the trajectory is right, no problem. But Link is holding a sword. You can’t have him flap an enemy with the flat of his blade.
Oh, I see. If the edge isn’t facing the direction you swing, handsome Link would look rather foolish.
Exactly. He has to look cool when he swings his sword. He can’t just have a sword stuck to his hand and simply move it. So we tried all kinds of things for that at first.
At first we were too serious about faithfully representing human movement. Link still didn’t look that cool, so we decided it was necessary to fake some parts.
In other words, even if his movement isn’t perfectly realistic in some ways, your brain smoothes over it.
That’s right. Then Link’s movement seemed more natural that way and we knew swordplay would work out. What’s more, we were able to swing the sword in the direction we wanted and got to where we could think, “Which direction shall I swing from?” when fighting an enemy. But there’s a really tough boss named Ghirahim who can read your movements.
Right, you can. Ghirahim moves his hands wherever Link’s sword is, so you trick him. I can’t go into it in detail today, but I would like for people to fight him thinking how you can trick him with your attacks. Speaking of sword movements, before all this there was an idea about being able to stop the sword in mid-air.
You mean the sword is something you use to swing to defeat enemies, but now you’re able to hold it still mid-air, and use it for other things. Who’s idea was it that you could be able to hold the sword still?
Video: ”Then you raise up the Wii Remote and while you’re in that pose, energy builds up, and then you release a sword beam.”
Yes. At first, I think that the two ideas were separate in Miyamoto-san’s head, but I could tell as I listened that when he suggested stopping the sword, then he hit on the sword beam, and the two joined together at that moment.