Okay.
Now I’d like to ask Asuke-san about the Sealed Grounds where that giant boss appears.
Asuke-san came in partway through, so I don’t think he knows how we came to make a giant boss.
It started with a request from Aonuma-san. When we make a game like this, I usually only give the staff a theme, concepts, and the minimum rules.
Yes. (laughs) Well, he means to start off brainstorming that way. Fighting against a giant opponent much larger than yourself feels great. As I thought over a number of ideas about what might work together with the staff, it just gradually grew, and that was when Asuke-san joined.
Asuke-san, you had worked on New Super Mario Bros. Wii.7 What did you think when asked to work on that boss stage? 7New Super Mario Bros. Wii: An action game released for the Wii console in November 2009.
Well, I’ve never been very good at The Legend of Zelda, and it was my first time to make a 3D game, so I felt a lot of pressure.
I thought, however, that his inexperience with 3D games would be useful. Besides, he was director of New Super Mario Bros. Wii, so I thought he would be able to make a 3D game that anyone could easily play. At that point, no one was in charge of it, so I asked Asuke-san to work on the stage with the giant boss.
He said, “There’s a giant boss that tries to force its way to a destination. I want you to come up with a way of holding it back.”
But he said I could freely incorporate my own ideas as long as they were in line with Link’s capabilities this time and made use of everything that had built up to that point. That’s all there was in what he described, but to a planner, there could be nothing more pleasing than freely making whatever you want.
That’s right. I thought I would make a really spooky, giant boss and make it so that it’s really tense as the boss keeps going and you have to find some way of holding it off.
A giant boss appears, so the landforms to serve as the setting needed to be bigger.