For New Players, and For Girls Too
Alright, to finish up, I would like you to describe in your own words what it is that you recommend about The Legend of Zelda: Skyward Sword to those who may play it.
Okay. As mentioned earlier, it looks different and the controls are different, and the impression of playing within an area of continuous land has totally changed. As it came up in the fifth session of “Iwata Asks,” Iwata Asks: The Legend of Zelda: Skyward Sword (laughs)
That’s how much we were determined to change it this time, but that isn’t to say it is completely different.
Yes. It’s genuine Legend of Zelda. When you play it, you think, “Ooh, I’m so cool!” so it satisfies like a Legend of Zelda game should. We left in the good parts of the series and, as mentioned earlier, added in lots of new elements that everyone on the staff wracked their brains over.
And when the players throw themselves into a challenge, the game encourages them. (laughs)
Yes. (laughs) A lot of characters that cheer Link on appear, so I think it’s the kind of game that is accessible to anyone, whether they’re long-standing players of the series or newcomers. And I hope girls who say they’re no good at scary games will also try it.
There are Bomb Flowers, so we thought, “Why not have Heart Flowers, too?” (laughs) And there’s lots of gameplay in the game fields, not just in the dungeons, making it necessary to regenerate health, but we couldn’t just strew jars with Hearts in them all over. So we decided, as a variation on ways to get Hearts, to have Heart Flowers sort of like tulips blooming. In the end, we had them bloom not just in the game fields but in various places, which is kind, I think, for beginners. I hope new players will also play it.
Stamina Fruit appears for the first time. It doesn’t exactly boost your stamina by cheering you on (laughs), but this time you can dash, and when you’ve been running for a while, your stamina gauge runs low and you run out of breath. In order to replenish your energy, we made a round, green fruit. At first, since Stamina Fruits aren’t found in the real world and haven’t appeared in the series so far, we didn’t know how to design them.
They were described as a plant growing in various places. It looks like it would give you strength and like it would taste crisp and refreshing.
We designed with that in mind and made sure to place them wherever you’re likely to run out of breath, so use them a lot!
Yes. And about the item called the Beetle, the controls with the Wii MotionPlus13 accessory are refreshing. Just flying it is fun, so I recommend that. You can use it to scout out areas in dungeons and hit objects, and if you release it toward enemies, they react, so please fly around with it a lot! 13 Wii MotionPlus: An accessory with a built-in gyro sensor that can detect detailed player movements. It is used by attaching it to the Wii Remote controller. The Wii Remote Plus controller already has this technology built into the controller itself. Either one of them is required in order to play The Legend of Zelda: Skyward Sword.