Moving on... Mori-san?
We talked a lot about Zelda today, and I do hope players will try hard to help her, but may I talk a little about Ghirahim, too?
Iwata Asks: The Legend of Zelda: Skyward Sword - the one that can stop your sword in mid-swing with his bare hands.
Yes. Ghirahim is a Demon Lord. The first description that Fujibayashi-san provided was that he is a narcissist with a personality like a snake, so we tried to make him like that as much as possible.
When I saw the images they had made, I was astonished. His tongue would slither out! (laughs)
Basically, yes. Right down to the details, we made him creepy, so please work hard to defeat him.
Earlier, you said that you think about the lives of the characters. When you think for a long time about an extreme character like Ghirahim, do you begin to feel a little unbalanced in the head? (laughs)
Earlier, we talked about how there were too many cinematic scenes in the beginning, but as the result of corrections upon corrections, we were able to bring them in line with the story and arrange them in a balanced way, and I’m feeling that we were able to do that throughout the whole thing. And aside from those scenes, when you’re talking with characters, we sometimes put in three options to choose from for the messages in dialogue, so I hope players will enjoy the various responses.
Instead of just the two choices of “yes” and “no,” you can enjoy various conversations.
Chronologically, The Legend of Zelda: Skyward Sword is the very first story. At the beginning, we talked about how it traces the origin of the Master Sword, but all sorts of other elements develop, so the story is denser than ever before.
Earlier, I said that I could even cry a little, and that really is true. Parts of various scenes in the beginning are later described by Zelda through Mori-san’s Mori-isms. Then my desire to save Zelda no matter what swelled within me. I hope the players will also feel that way.