The Logical Dungeon
In our first “Iwata Asks” discussion about this game, I heard that the ancient civilisation led to some characters becoming robots.
We wondered if we could call it electricity in the world of The Legend of Zelda. (laughs)
We thought about terminology like that and tried to avoid a robot design that would look incredibly mechanical.
Fujino-san, when you heard that, because of this ancient civilisation, there would be robots in the world of The Legend of Zelda, what did you think?
But looking at the actual animation, they don’t seem out of place for the gameworld. They fit in somehow.
I do think you can chalk that up to skill in design, but how did they make them fit in? As someone with a background in design, what do you think, Kitagawa-san?
The designers in charge tried to give them a softer appearance. They referred to ancient clay figurines and pottery from the Jomon period in Japan and wondered what they would be like as robots. (Editor’s note: the Jomon period refers to a prehistoric period in Japanese history dating roughly from 14.000 BC to 300 BC, according to one of various theories currently existing in Japan. The Japanese term Jomon translates as “cord-patterned”, referring to a pottery style in which markings were made using sticks with cords wrapped around them, which is representative of this period in history.)
I see. It’s an ancient civilisation, so they used those as motifs. Usually, you would design robots to be metallic and hard, but they were able to make them look softer by basing them on ancient Japanese earthen figures. And they were able to make them fit naturally into the world of the game.
The map, for example. In terms of the first area, the one that I worked on, when you’re walking around in the present, there are puzzles you can’t see, so you can’t solve them. Then you get an ancient map, so you understand how that area was laid out long ago. Then you overlap the present circumstances onto that.
Since it’s a desert, there are places you can’t advance into because of the quicksand, but when you look at the ancient map, you can see there are ruins hidden underneath.