When you made the forest that is the first game field, what did you have in mind aside from a fantastical atmosphere and having lots of creatures live there?
I tried to make the landforms more three dimensional than before in the series. I designed it so that the first time you come, you can just follow the roads, but as you explore, you become able to go all sorts of places, and then you can just head straight to where you want to go. You don’t just go once, but come and go many times.
But if you make the landforms of the first game field more three-dimensional, the players might get lost. Ito-san, what did you think when you saw Hiramuki-san’s landforms?
When you actually play the game, the landforms are indeed three-dimensional and complicated. But there’s a feature called Dowsing. If you use that, it will tell you which way you should go next.
Link falls to land and searches for Zelda. It shows you the general direction you should go .
That’s called dowsing, and the first thing we thought was that using the Wii Remote Plus to do that would be fun. And when it comes to making The Legend of Zelda, there are several things you have to be careful of. In 3D, it’s easy to get lost. If you’re told to go someplace, along the way you...
Exactly! (laughs) Until now, we’ve prepared landmarks that you could see from afar or we devised something or other to lead the players to avoid anyone getting lost, but with Dowsing, we don’t have to do that. And another method to avoid people getting lost is the Beacon that works like smoke signals.
You don’t actually set a tree on fire! (laughs) For example, if you use Dowsing and find out which way to go, it isn’t always so easy to get there.
The landforms are a little three-dimensional, so even if you go straight, a wall or something may block the way.