A Dense Game Also For Beginners
Tominaga-san, when presented with the task of creating places that could be enjoyed multiple times, what did you think and how did you try to achieve that?
For example, even if it’s the same place, the next time Link enters, he has more items, so different gameplay is possible. Earlier, Fujibayashi-san talked about using bombs at the volcano, but the next time you go there it features the Bow. It’s a game field with highs and lows, so you can shoot at enemies far away. And that time around, you have to advance while protecting a certain character.
That’s right. You can protect yourself with a shield, but that doesn’t work when you have something else to protect. And this time, Bokoblins with bows and arrows show up. If Link fires an arrow, they will fight back. I think we did a good job of creating the feeling of a battle in which each side takes cover in shadows, shooting and getting shot at.
And since it is your second time there, you know where the good places to hide are.
Yes. All right, I’d like to finish up by asking each of you to say from the viewpoint of your own work what you recommend to the players. Shall we continue with you, Tominaga-san?
Sure. First, you can, of course, enjoy solving puzzles at the volcano, but there’s also a good balance of actions, like using the Dash, so I would like players to become proficient in them all. Also, there are all kinds of enemy movements, and as we mentioned with the Bokoblins, they have a touch of humanity, so...
Princess Zelda is, of course, endearing (laughs), but to bring up Ghirahim again, we put a lot of effort into him in order to realise new gameplay using Wii MotionPlus, so while he may not be easy to defeat, I hope players will closely watch his movement and overcome him!
Yes. I put as much feeling into Ghirahim as into the Bokoblins, so I truly hope people will enjoy him.
I made enemies, so I want players to fully experience battles that are only possible with Wii MotionPlus. And aside from your sword, you can use the Shield when an enemy attacks. You can simply defend with it, but once you get used to it, I hope you’ll try a Shield Bash, and in doing so turn a crisis into an opportunity. And thanks to the enthusiasm of the planners, programmers, and designers, the enemies respond in all sorts of ways, so please use the full panoply of items to fight them. Some enemies will respond in ways you never imagined, so I think you’ll enjoy that.
Well, I wasn’t quite a gang leader. (laughs) I think this game turned out to be a comfortable one to play even for newcomers to The Legend of Zelda. The controls are extremely intuitive, and while this is really getting into details, when you run along a cliff, it’s designed so it’s difficult to fall.