Iwasaki-san, shall we talk about the items?
That’s right. An item from Skyloft was designed and made by the people who live there.
Yes. Then I imagine all sorts of things. Skyloft is a pretty simple land, so rather than finely detailed patterns and gorgeous designs, they would probably favour simple items. And they would use motifs drawn from things familiar to them like clouds and birds.
That’s right. While the people of Skyloft use simple designs, next there were items made by the goddess and the ancient civilisation. For those, we thought of things made of a mysterious metal or mysterious material that is oddly smooth.
You design with the land where it was made and the culture behind it in mind, so each item takes on distinct characteristics.
I worked on the Skyloft landforms. In making a single house, first I ponder over whether it is made of wood or brick or whatever.
I see. In order that the designs feel natural, you think things over from a number of angles that never appear explicitly in the game.
It isn’t the smooth photorealism so characteristic of computer graphics, or the cel-shaded animation12 of The Legend of Zelda: The Wind Waker. I sense a strong will toward designing in a new direction. How did that come about? 12Cel-shaded animation: A type of 3D computer graphics technology that renders 3D data to appear like it is from a cartoon or an illustration.