I agree with that.
I think being able to switch the items you’re carrying with ease was one key to being good at playing The Legend of Zelda games so far.
But this time, that element of game operation has suddenly changed and the flow of gameplay has become incredibly natural.
That’s true. The actions from choosing an item with the Wii Remote Plus to using that item connect smoothly, so gameplay has become seamless.
When an enemy is about to beat Link, you drink potion from a bottle in order to restore his hearts.
In previous titles, that scene was portrayed via a cinematics-like moment while gameplay is interrupted, but this time it fits in seamlessly, so, for example, if a boss is about to finish you off, you can run for your life and gulp down some potion to restore your health.
The other day, Miyamoto-san said, “I’ll never be able to play the old way again!”
But I would imagine that Wii MotionPlus presents a new challenge to the overwhelming majority of players out there. They must feel uneasy about the controls changing so dramatically.
I’d like people who feel they aren’t very good at button controls to feel more confident about this game. I think some people have felt that with controllers until now there was a distance between themselves and the gameworld, but this time, when you want to do something, it is easy to affect Link’s movement via Wii MotionPlus, so the gameworld feels much closer. I would recommend they give it a try.
I was involved in development of Wii Sports. I wasn’t in charge of Tennis, but that game distinguished between forehand and backhand shots.
After growing accustomed to those controls, I played another tennis game and thought, “Oh...the racket’s a button.” (laughs)
That’s right. When making this game, to confirm specifications, I played The Legend of Zelda: The Wind Waker and tried to swing the sword in whatever direction I wanted and couldn’t do it. I then thought, “I can’t go back.”
I feel the same way. But the controls are new, so some people will feel something is a little off for the first 10 or 15 minutes.