Hmm...
The more I ask about The Legend of Zelda: Skyward Sword, the more the sense of its denseness takes on meaning. Why do you think such an incredible feeling of density arose, Ito-san?
I think that feeling of density is connected to how you go to the same game field multiple times, but it feels fresh each time. In the series so far, you went to a dungeon once, and that was the end.
That’s right. No matter how big and complicated it was, if you beat the boss deep inside, you never went there a second time.
Uh-huh. But in this game, once you get through a dungeon, you may have occasion to visit it again. You may think that the second time will be easy because you’ve already beaten it, but there may be new challenges. In that way, you visit the same places over and over, but it’s made to continue being enjoyable. What’s more, there are plenty of rewards here and there, which I think gives rise to that feeling of density. For example, there’s a new element of play called the Silent Realm.
That’s right. You can do things like scramble up cliffs and spring across divides and hang there. Link has a lot of actions this time. We wondered if we could make some kind of new gameplay involving that Dash and came up with a game similar to tag.
That’s right. The goal of this game is to collect Sacred Tears here and there around the game field . But if enemies find you, the world changes and Link has to run for his life. Link is unarmed, so he can’t fight enemies. If he gets hit, that’s the end.
Yes. I wanted to make something that switched back and forth in real time between still and active, like “I won’t let enemies find me,” and “Now that they’ve found me, I won’t let them catch me” . Once you get a Sacred Tear, a period of safe time begins, so you think about the order you will get that Sacred Tear in, or, in the worst case, you plan for when an enemy will find you and purposely leave a Sacred Tear that’s easy to get. There’s a strategic element. You can say the same thing with the game of tag in real life, but those that know the landscape better have an advantage.
I see, that’s why it’s so important to use fields the player has been to before.
That’s right. And as you come and go during the course of the main adventure, some places give you a sense like “I bet something is up on that conspicuous rock shelf.”
Then when you play the Silent Realm and check that place out, you’re like, “I knew it! There’s a Sacred Tear here! (laughs) Then you’re really happy.