This comment is from the translator who was in charge of German.
"I remember playing The Legend of Zelda: Link’s Awakening12 on my Game Boy as a child, but I hadn’t played any games in the series since. When I heard that I would work on The Legend of Zelda: Skyward Sword, I wasn’t sure what to think. But playing this game was so amazing that I instantly became a fan." 12The Legend of Zelda: Link's Awakening: The first game in The Legend of Zelda series for the Game Boy system released in June 1993 in Japan. In December 1998, the remake The Legend of Zelda: Link's Awakening DX was released in Japan for the Game Boy Color system.
A lot of people say that they were playing the series for practically the first time. I’m so happy that people like that can play for hundreds of hours and say, “I want to play more!”
"One appealing aspect of The Legend of Zelda: Skyward Sword is that it’s a return to the origins of the series. It departs from the mould set by The Legend of Zelda: Twilight Princess13 for a welcome change and is worthy of the crown of The Legend of Zelda." 13The Legend of Zelda: Twilight Princess: An action-adventure game released for the Wii console and Nintendo GameCube system in December 2006.
The extreme simplicity is linked to a return to the origins of the series, giving birth to a newness that is similar but different.
As we return to the issue that arose earlier about why you could pull off such a revolution, I would like the game’s director, Fujibayashi-san, who has been present as an observer, to participate.
That’s not easily summarised, but everything that has accumulated until now and the influence of Fujibayashi-san’s personality as director are both important.
To be specific, I think The Legend of Zelda: Ocarina of Time became the standard for me for home console Legend of Zelda games. The series built up from there and nothing ever got made from scratch. I think subconsciously there was a strongly conservative voice saying, “This has to be this way,” and “If you change it too much, people won’t like it.”
I’ve always felt that, and after we made Twilight Princess, I assumed an objective position as producer of The Legend of Zelda: Phantom Hourglass14 for the Nintendo DS system and made all sorts of unreasonable requests with regard to that to Fujibayashi-san, who was the subdirector. (laughs) 14The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: A stylus-controlled action-adventure game released in June 2007 in Japan as the first title in the Legend of Zelda series for the Nintendo DS system.
Yes, I did get a lot of unreasonable requests. (laughs) And that led to Skyward Sword.
I think your circumstances this time were like those of Miyamoto-san during Super Mario 64.15 At the time, Miyamoto-san chose, from among all the various ways of making Super Mario games, what to leave in, what to throw out and what to add. Everyone still talks about the shock of that, and the game has demonstrated certain methods for all the 3D games that followed. The Legend of Zelda franchise has done the same thing with Ocarina of Time. 15Super Mario 64: The first 3D action game in the Super Mario series. Released for the Nintendo 64 system in June 1996 in Japan. The remake Super Mario 64 DS was released for the Nintendo DS system in December 2004 in Japan.
You’ve been making 2D Legend of Zelda games for a long time. On the basis of that experience, you attempted your first 3D Legend of Zelda this time for a home console. With the know-how that has built up over the years and expert staff members - and Aonuma-san and Miyamoto-san as well - it was the best environment for developing a 3D game, and I think you must have experienced the same thing that Miyamoto-san did back then.