The Producer Trap
Fujibayashi-san, why did you appoint Iwamoto-san to be your “gang leader” for the sky game field?
About that time, development of The Legend of Zelda: Spirit Tracks3, which Iwamoto-san had worked on as director, was finishing up. I heard he would join our team, so I didn’t waste a second asking him to be the sky gang leader. 3The Legend of Zelda: Spirit Tracks: A stylus-controlled action-adventure game released for the Nintendo DS system in December 2009.
When I joined, it had been decided that there was one big island in the sky and you would jump down to earth through a hole in the clouds. We thought of different methods of moving around, but since it’s a sky, using a bird only seemed natural. We tested a number of things and wanted to make it so you could fly anywhere you wanted.
But we could see that being able to fly the bird around freely would raise a bunch of other problems, like “How far can we allow it to fly?” I kept telling Iwamoto-san that it would be fine if you just arrived at your destination the moment you jumped on the bird. Iwamoto-san has really slaved over transportation like the ship in The Legend of Zelda: Phantom Hourglass4 and the train in The Legend of Zelda: Spirit Tracks, so I didn’t think he would jump into the fire again, but... (laughs)
In addition to course selection and being able to fly the bird wherever you want, Iwamoto-san put lots of islands in the sky and packed in all kinds of gameplay.
It came about when, thanks to Iwamoto-san’s participation, what we discussed earlier about the sky had settled down.
Video: This time, Link is going to the Knight Academy and is living in the dormitory.
This time, Link is going to the Knight Academy and is living in the dormitory. It’s a somewhat elaborate setting, so I wasn’t sure it would be alright, but when it had come together somewhat, I had Iwamoto-san show me the game from the beginning. And to be honest, it was no good at all!
Usually, at the beginning, just by talking to the other characters, you imagine the drama that will unfold and get really excited, but that wasn’t true at all. And it wasn’t clear whether the people who appeared were Link’s classmates or something else. I pressed him, saying, “Come on, you’ve got to get this part right!” and he said, “Well, I’m busy with some other stuff right now.”