A Battle Against Contradictions
Editor's note: this interview features some videos captured from the Japanese version of the game. In South Africa this game is available in English.
This is our sixth time to discuss The Legend of Zelda: Skyward Sword in “Iwata Asks.” I would like the three of you participating for the first time to introduce yourselves.
I’m Mori from the Software Planning & Development Division (SPD). I worked on the scripts for cinematic scenes and part of the direction and storyboards.
That feels a little less than the full five-year development period, but that’s because if you don’t make the cinematic scenes after the structural framework of a Legend of Zelda game is determined, you’ll have trouble later on.
I’m Wakai from the Entertainment Analysis & Development Division (EAD). I coordinated the overall sound and wrote some of the music myself. The first Legend of Zelda game that I worked on was The Legend of Zelda: The Wind Waker.1 This was my second Legend of Zelda game. 1The Legend of Zelda: The Wind Waker: An action-adventure game released for the Nintendo GameCube system in December 2002 in Japan.
The game required a lot of cinematic scenes, so you had to start by making a solid foundation and system.
First, I thought of a script that would roughly fit the framework of the game and proposed that to Aonuma-san, saying, “How about something like this?”
This time, the theme is the sword which makes use of the Wii MotionPlus2 accessory. When you think of a sword in The Legend of Zelda, you think of the Master Sword. Rather early on, we decided to address the origin of the Master Sword. 2Wii MotionPlus: An accessory with a built-in gyro sensor that can detect detailed player movements. It is used by attaching it to the Wii Remote controller. The Wii Remote Plus controller already has this technology built into the controller itself. Either one of them is required in order to play The Legend of Zelda: Skyward Sword.
About that time, we began talking about how that would make this the first story in the series, and we wondered about involving the birth of the Kingdom of Hyrule. On the other hand, there was the setting of the floating island in the sky, and we thought, “How did that get there?”
Basically, it’s there because Fujibayashi-san wanted to jump down from a high place!