Everyone, thank you for gathering today.
Editor's note: this interview features videos captured from the Japanese version of the game. In South Africa this game will be available in English.
First, we made the Wii MotionPlus1 accessory, then we built it into the Wii Remote controller in the form of the Wii Remote Plus2 controller, so one challenge this time was seeing how using that would change a Zelda game. 1Wii MotionPlus: An accessory with a motion sensor that connects to the Wii Remote controller. 2Wii Remote Plus: An enhanced version of the Wii Remote controller with the Wii MotionPlus accessory built in. It was released in November 2010.
I mainly want to ask about that today, but first, I would like each of you to introduce yourself, including what you worked on with regard to this game. Aonuma-san, would you start?
I’m Aonuma, the producer. There have been all kinds of twists and turns since development began almost five years ago. Until completion of The Legend of Zelda: Skyward Sword, I talked with Director Fujibayashi about how we could take the project in a good direction, backed up the staff, and consulted with Miyamoto-san.
You say that there were twists and turns, but I heard there were few detours this time compared to the previous game, The Legend of Zelda: Twilight Princess3. 3The Legend of Zelda: Twilight Princess: An action-adventure game released for the Nintendo GameCube and Wii systems in Japan on November 2006.
My impression is that you were able to articulately pack in a lot of elements the team had worked on in the game, that it has turned out to have an incredibly high concentration of ideas even compared to other Legend of Zelda games.
That’s true. We took a detour along the way, but compared to previous Zelda games, we were able to pack in so many kinds of play that it practically bears no comparison.
I’m Fujibayashi, the director. I was in charge of overall aspects of the game, from the barebones of gameplay to the script. Every time we made something using Wii MotionPlus, I showed it to Miyamoto-san, Tezuka-san and Aonuma-san and heard their opinions, remaking it until they said it was good.
Before this, you worked on The Legend of Zelda: Phantom Hourglass4, right? 4The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: A stylus-controlled action-adventure game released in Japan in June 2007 as the first game in The Legend of Zelda series for the Nintendo DS system.
Now that you’ve experienced making The Legend of Zelda for both a handheld and a home console, what was different?