At first, the sky functioned like a course selection screen, and later it became a town called Skyloft and changed form into a hub for adventures. Iwamoto-san, as the “sky gang leader,” why would you say that happened?
Skyloft is basically a place where you prepare for adventure. We wanted to make it a kind of home base that you always come back to after having accomplished something.
The most distinctive gameplay in Skyloft is bringing back to town the treasure you have collected on the world surface below and turning it into different things.
That’s right. With treasure, you can do things like power up items and customise your equipment. And there’s a storage shop called the Item Check where you can shuffle around the contents of an Adventure Pouch.
To explain it simply, the players think about what kind of Link they want to play when they head down to the surface for a particular adventure and make selections for the items in their pouch accordingly.
That’s right. If you stuff in a bunch of potions, you’ll play a tough Link. If you put in a bunch of medals good for collecting various things, lots of treasure will appear.
But there’s a limit to how much you can put in your pouch, so when it’s full, you have to take out what you don’t need.
Yes. There are all kinds of shops necessary for your journey there. You can do all sorts of things like buy items, mix potions, or store items. We made the Bazaar so you can do all those things quickly in a single place.
Yes. Hoofing it all over town would take time and be a hassle, so we made it in the centre of Skyloft.
There are multiple entrances so you can access it from anywhere, and we put shops near each other that would be more convenient.
The town is designed with functionality front and foremost. Now I have a question for Hisada-san, who coordinated landform design. Did you get lots of unreasonable requests from the planners?