How did that trusty aide named Fi come about?
In a game where you do so much, I suppose it is asking a little much to expect the players to figure everything out and discover everything on their own without a sidekick.
And Link doesn’t talk, so Fi was absolutely necessary to represent Link’s emotions and explain the vast world of the game. And while keeping her function as a sidekick, we made her to be a character with personality like never before so she would mesh with the script.
I played through it all once when all the various areas were finished to a certain degree. It didn’t feel much as if Fi and I were on an adventure together.
Yes. (laughs) Link has no idea about the game fields he is going to journey through, but Fi knows all kinds of things about the game world, about the forest and volcano and so on, so she functions as a sort of navigator. As touched upon earlier, we made the game divided up into a forest team and a volcano team and so on, so the connections between the various game fields were lacking.
I suppose everyone was concentrating so hard on making each area densely packed with content that they had little thought to spare for those connections.
I think so. Then we made it so that when you first entered a new field, like the volcano, Fi would explain it up front, telling you what kind of place it was and offering warnings accordingly. We emphasised how Link is not alone on his adventure.
If you can do a good job saying, “You’re not adventuring alone,” does that change the way the game feels to play?
Absolutely. When you’re in trouble, Fi doesn’t just offer up hints. Rather, events occur that make you realise how important she is to Link. She’s also involved in the story, but I shouldn’t say any more.
The reason I asked Oyama-san to work on those connecting elements was because when each area was taking shape, I noticed that the connections between the various areas weren’t very good. Just when I was looking around for someone to fill in the gaps, he was coming up with good ideas rather frequently, so I asked him to be the “gang leader” in connecting all the areas. (Editor’s note: The original word used here is “bancho”, typically a title given to a leader of a high school gang.)
Someone in charge of a dungeon is polishing up the dungeon he made to the best of their abilities, so he isn’t thinking about connecting the gaps. So each day I would play what was done, and if I felt someplace was a little thin, I would offer my opinion right away and come up with my own solutions.
Fi’s messages focusing on each area were written by planners, so differences in Fi’s verbal mannerisms arose. I made them all sound coldly logical, and where they were lacking, I wrote additional text. Right after I made Oyama-san the gang leader for establishing connections between the areas, he would say, “This message lacks something,” and I started doing more of that work.