Marunami-san and Hosaka-san, what did you think once you began working on The Legend of Zelda?
When I played The Legend of Zelda: The Wind Waker, I thought, “This isn’t just a cute game.” I felt like a lot of attention had been paid to detail around a hefty core of gameplay. For example, you can cut the grass, and whether it came to stones or a tree growing over there, if you do something, there’s sure to be some kind of response, which was pleasing.
That’s right. That kind of consideration is a part of the Legend of Zelda tradition, so when I made objects, I wanted them to provide a satisfying reaction.
It’s the feeling of immersion, like I said before. For example, I noticed something when I played The Legend of Zelda: Twilight Princess. Link goes to help a young girl who gets kidnapped. She was his childhood friend. Was her name Ilia?
That’s how absorbed I was in the game, and when making the games, I try to find a way to create that kind of immersion. What I learned then was how each character in The Legend of Zelda is not completely determined at the beginning, but each person devises various things that...
That’s right. I learned after starting to work on the games that the ideas of many staff members build up in the characters so that in the end they become vivid characters.
I always played The Legend of Zelda a lot. The first one I played was The Legend of Zelda: A Link to the Past.9 I got it when I was in primary school and thought, “This is fun!” 9The Legend of Zelda: A Link to the Past: An action-adventure game released for the Super Nintendo Entertainment System in November 1991 in Japan.
That’s right. I loved it! (laughs) I played it for years - so much that I don’t know how many times I finished it! I got The Legend of Zelda: Ocarina of Time as soon as it came out, too, and again thought, “This is fun!”
Since you loved The Legend of Zelda so much, it must have been moving when you first began working on it.