Het lijkt alsof er altijd een nieuw Ridge Racer-spel uitkomt, wanneer er een nieuw stukje hardware wordt uitgebracht. Het is een traditie geworden. Waar besteeds NAMCO telkens extra aandacht aan?
Het is een simpel woordje, maar we gaan voor snelheid. En het begint allemaal met de vreugde die deze snelheid oplevert.
Je wilt dat spelers de vreugde ervaren van het rondscheuren op halsbrekende snelheden. Met welke thema’s heb je ditmaal gewerkt, om een spel te maken voor het Nintendo 3DS-systeem?
Het is in 3D, dus we wilden daar zo veel mogelijk van profiteren. Bijvoorbeeld wanneer de auto voor je betrokken raakt in een botsing, zijn bestuurder de macht over het stuur verliest, om vervolgens terug te slippen en tegen de neus van je auto te knallen. Zoiets opvallends leek ons wel cool in 3D. En toen we dergelijke gebeurtenissen in het spel stopten, waren ze in de eerste instantie ook cool.
Ja (lacht). Ik kan begrijpen waarom je dat zou willen doen, maar als een auto plotseling rakelings aan je voorbij schiet, haalt dat je uit je ritme. We wilden altijd dat Ridge Racer-spelers in een ritme zouden komen, zodat ze dat lekkere gevoel zouden ervaren wanneer ze rond racen.
Als je die staat bereikt, worden dingen als botsingen en opvallende presentatie-elementen alleen maar hinderlijk.
Ik heb gehoord dat jullie ook andere nieuwe functies hebben uitgeprobeerd op het Nintendo 3DS-systeem.
Ja. Een ervan stamt af van StreetPass16. Als je iemand passeert die je nog nooit hebt gezien, geef je je spelgegevens aan diegene door. 16 StreetPass is een functie die gebruikers in staat stelt om met hun ingeschakelde Nintendo 3DS-systeem rond te lopen en spelgegevens uit te wisselen met andere Nintendo 3DS-gebruikers die ze op straat passeren.
Ja. Je kunt ze aan ze doorsturen en soms ontvang je spelgegevens van ze. En je kunt tegen die gegevens racen in StreetPass Duel.