DEAD OR ALIVE Dimensions ligt binnenkort in de winkel. Ik hoorde dat er ook een stage in zit uit METROID: Other M.
Ja. Team Ninja en Nintendo hadden eerder al samen METROID: Other M ontwikkeld, dus hebben we dit keer samengewerkt aan één van de stages. In deze stage verschijnt het vuurspuwende personage Ridley. Als je van de stage valt, pakt hij je.
Tenslotte wil ik je vragen of je in de toekomst nog op nieuwe manieren gebruik wilt maken van het Nintendo 3DS-systeem.
Dit keer hebben we 3D gebruikt voor de presentatie van het spel, maar de volgende keer wil ik software maken die 3D bij het spelontwerp betrekt. Door het lezen van de interviews met Miyamoto ontdekte ik dat hij spellen ontwerpt die alleen in 3D goed werken. Bijvoorbeeld spellen waarbij je in de diepte moet springen.
Bij het spelen van Pilotwings Resort21, maakt 3D het veel gemakkelijker om - bijvoorbeeld - door de ringen te vliegen. 21Pilotwings Resort: Een luchtsportspel dat in Japan op 14 april 2011 werd uitgebracht voor de Nintendo 3DS.
Volgens mij is het inderdaad zo dat je met het Nintendo 3DS-systeem dingen kunt doen die eerder niet mogelijk waren. Het is de grootste revolutie sinds de komst van polygonen, dus ben ik benieuwd wat dit betekent voor de presentatie van spellen, en hoe de spellen zelf zullen veranderen.
Ja. Als speler ben ik benieuwd naar welke nieuwe soorten spellen voor het Nintendo 3DS-systeem zullen verschijnen. Als ontwikkelaar wil ik mezelf uitdagen in de soorten spellen die ik maak.
Ik kijk uit naar het moment dat iemand een bepaalde deur opent, zodat mensen later zeggen, “Dat spel veranderde alles aan de manier waarop we spellen ontwerpen.”