Wat staat de speler te wachten bij de vulkaan?
Precies. Deze keer gooi je de bommen niet alleen bovenhands, maar kun je ze ook onderhands rollen. Dus je kunt ze van de hellingen af laten rollen en dat is heel erg leuk.
Dankzij de Wii MotionPlus3-technologie kun je ze zelfs een draai-effect meegeven. 3 Wii MotionPlus is een accessoire met een ingebouwde gyrosensor. Het wordt gebruikt door het aan de Wii-afstandsbediening te bevestigen. Bij de Wii-afstandsbediening Plus is deze technologie al in de controller zelf ingebouwd. Je hebt een van beide nodig om The Legend of Zelda: Skyward Sword te kunnen spelen.
Ja. Tot voorheen was het gebruik van de bom in de spelserie beperkt. Je kon een verdacht uitziende rots opblazen of het in de bek van een monster gooien om het te verslaan. Deze keer kun je hem niet alleen gooien, maar ook rollen, waardoor meerdere gebruiksmogelijkheden ontstaan, afhankelijk van de hoek waarin je de Wii-afstandsbediening houdt. Dus het aantal mogelijkheden is groter geworden. Door alleen al na te denken over hoe we de bom dicht bij de doelwitten konden krijgen, kregen we bijvoorbeeld enkele nieuwe ideeën voor de spelervaring.
Bokoblins zijn bekende vijanden uit de Legend of Zelda-serie die ook deze keer weer hun opwachting maken. Als je vijanden verslaat, vliegen ze doorgaans naar achteren en ontploffen ze met een luide knal, en dat was het dan. Maar ditmaal dacht ik eraan om ze te laten rollen (lacht).
Precies. Vervolgens vroeg ik me af hoe een Bokoblin zou rollen. We probeerden een aantal dingen en uiteindelijk lieten we ze naar beneden rollen als een groot wiel.
Ja (lacht). Ik hoop dat mensen niet meteen verdergaan als ze hen hebben verslagen, maar dat ze toekijken hoe de Bokoblins rollen!
De Bokoblins bevinden zich vaak op een soort uitkijkplaats, ergens halverwege een helling. Ze schieten pijlen op je af of gooien met stenen. Als Link met de sprintfunctie naar boven rent, kan hij dat uitkijkpunt net bereiken.
Als de Bokoblins je vinden, zeggen ze: “Foogyah!” Dus dan weet je dat ze je hebben gevonden. En als de Bokoblins op je handen trappen, lijkt het net alsof ze grijnzen.
Dat is een manier om ze te verslaan. En behalve de Slingshot kun je ieder voorwerp gebruiken dat je bij de hand hebt. De Bokoblins kunnen op verrassende manieren reageren, dus probeer alles wat je bedenken kunt!