Voldeed Fujino’s logische kerker aan je verwachtingen, Fujibayashi?
Ja. Meer zelfs dan waar ik op hoopte. Zijn gebied is onovertroffen, dus het is maar goed dat hij het redelijk moeilijk heeft gemaakt. Ik bedacht dat iemand met de kennis van een ontwerper het eerste level visueel gezien begrijpelijker kon maken, dus ik vroeg Kitagawa om eraan te werken.
Takemura, hoe ging je te werk, als iemand met een grondige kennis van het transformatiesysteem?
En soms, als we een leuk idee hadden terwijl we aan het eerste gebied werkten, dachten we, ‘Ik weet niet of dit wel de juiste plek is...’
Dat is waar. We bedachten vanaf het begin allerlei toepassingen voor het transformatiesysteem, en we hadden het erover dat het zonde zou zijn als we ze niet gebruikten. Dat leidde ertoe dat ik ook aan het derde gebied werkte.
Je kunt zeggen dat ‘t het gebied is waarin het vaakst gebruik wordt gemaakt van het transformatiesysteem, én dat het gebied het meest typische is voor een Legend of Zelda-spel.
Voor het eerst in de serie wordt gebruikgemaakt van een transformatiesysteem, en dat is voor spelers net zo vernieuwend als voor de ontwikkelaars.