Iwasaki-san, zullen we het over de voorwerpen hebben?
Dat klopt. Een voorwerp van Skyloft is ontworpen en gemaakt door de mensen die er leven.
Ja. Ik beeld me dan allerlei dingen in. Skyloft is een behoorlijk simpel land, dus in plaats van zeer gedetailleerde patronen en schitterende ontwerpen houden ze waarschijnlijk meer van simpele voorwerpen. En ze zouden motieven gebruiken van dingen die voor hen bekend zijn, zoals wolken en vogels.
Dat klopt. En naast de simpele voorwerpen die de bewoners van Skyloft gebruiken, zijn er voorwerpen die gemaakt zijn door de godin en de oude beschaving. Daarvoor bedachten we dingen die gemaakt waren van een mysterieus metaal of een mysterieus materiaal dat opvallend glad is.
Bij het ontwerp hou je het land waar het gemaakt is en de cultuur erachter in gedachten, zodat elk voorwerp heel kenmerkende eigenschappen krijgt.
Ik heb aan de landschappen van Skyloft gewerkt. Als ik een huis maak, vraag ik me eerst af of het van hout, baksteen of iets anders gemaakt is.
Oké. Om de ontwerpen een natuurlijk gevoel te geven, denk je over dingen na vanuit een aantal invalshoeken die nooit expliciet in het spel aan bod komen.
Het is niet het gladde fotorealisme dat zo kenmerkend is voor computerbeelden, of de cel-shaded animatie13 van The Legend of Zelda: The Wind Waker. Ik voel een sterke wens om qua ontwerp een geheel nieuwe richting in te slaan. Hoe is dat zo gekomen? 13Cel-shaded animatie: een soort 3D-computergraphicstechnologie die 3D-gegevens zo rendert dat ze uit een tekenfilm of illustratie lijken te komen.