"Het ontwerp van dit spel is eenvoudig. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Dit Legend of Zelda-spel is eenvoudig. Eenvoudig in alle opzichten."
Zoals deze persoon al aangeeft, is de basisstructuur eenvoudig. De rol van elk onderdeel is duidelijk. En elk onderdeel is... volgepakt. (lacht)
Precies. Ik denk dat de eenvoud je het gevoel geeft dat je het steeds opnieuw kunt spelen. Met Skyloft als vertrekpunt duik je zo gemakkelijk naar het oppervlak dat het voelt als een uitstapje in je eigen buurt. (lacht)
Iwata vraagt: The Legend of Zelda: Skyward Sword Je kunt gewoon ergens naartoe springen en het avontuur begint. 10Het levelkeuzescherm in Super Mario: Een scherm waarin spelers een personage over een wereldkaart verplaatsen om het level te kiezen dat ze willen spelen. Het transportsysteem in het luchtgebied van The Legend of Zelda: Skyward Sword is op dit concept gebaseerd.
Het feit dat we dit keer de manier van opslaan veranderden heeft er vast ook wat mee te maken. Tot nu toe kon je in The Legend of Zelda altijd overal opslaan, maar als je dan weer verder speelde, verscheen je bij het huis van Link of de ingang van een kerker, in plaats van op de plaats waar je het spel had opgeslagen. We wilden je laten beginnen op een eerder gepasseerd punt om je vertrouwd te maken met de wereld en je het gevoel te geven dat je gestaag vorderde.
Maar als je in die opzet bijvoorbeeld van een eindbaas had verloren, en weer helemaal bij het begin van die kerker moest beginnen, was dat vooral frustrerend. Als je een manier had bedacht om die eindbaas te verslaan, kon je het niet meteen proberen.
Ik begrijp het. Dus bedacht je een manier om die cyclus te verkorten, zodat je meteen kon proberen wat je had bedacht.
Precies. Dit keer hebben we opslagpunten op specifieke locaties geplaatst. De structuur is zo gemaakt dat je vanaf die punten allerlei dingen kunt proberen. Dat maakt het spel ook eenvoudig.
Dit keer daagt het spel echt uit om van alles te proberen, daar draagt de manier van opslaan ook aan bij. Je kunt je ideeën meteen proberen, dus raak je niet gefrustreerd tijdens de vele situaties in het spel. Je kunt de dingen achter elkaar blijven doen. Daarom ontstaat in dezelfde minuut een veel dichtere spelervaring.
"De eerste versie van dit spel die ik speelde was de Japanse versie, al begrijp ik niets van de Japanse taal. Maar toen ik The Legend of Zelda: Skyward Sword speelde, had ik daar helemaal geen last van, ik kon het zonder problemen spelen. Mensen gebruiken talen als Engels en Japans om te communiceren, maar in de wereld van The Legend of Zelda bleek dat geen vereiste."
Dat commentaar komt van iemand uit Frankrijk. Hij zei dat hij de woorden niet begreep, maar toch steeds wist wat hij als volgende moest doen. Dat baseerde hij op de manier waarop het personage zich gedroeg en de andere gebeurtenissen die zich in beeld voltrokken.