Link kan in dit spel met zijn zwaard in iedere richting zwaaien, dus we begonnen door zoveel mogelijk variatie te bedenken in vijandelijke bewegingen.
Tot nu toe stonden de Bokoblins op wacht met hun zwaarden rechtop en soms met hun zwaarden naar opzij, maar in gevechten waren beide zwaardhoudingen wel oké.
Dankzij het Wii MotionPlus-accessoire kan Link vrij met zijn zwaard zwaaien en dat heeft effect op de houding en bewegingen van de vijanden.
Inderdaad. Als de vijand bijvoorbeeld net als voorheen op wacht staat, met zijn zwaard omhoog, maar naar links gekeerd, kun je van de ongedekte rechterkant met je zwaard zwaaien en hem schade toebrengen. Je kunt de opening aanvallen die je vijand achterlaat. Dat is makkelijk te zeggen, maar zelfs dat ene dingetje was iets wat we voorheen niet hebben kunnen doen in de serie.
Ja, gevechten met vijanden zijn compleet veranderd in vergelijking met The Legend of Zelda: Twilight Princess.
Neemt de uitdaging als je met je vijanden vecht ook toe, nu er meer variatie is in hun bewegingen?
Nu kijk je goed hoe de vijanden bewegen en denk je: “Wat voor houding heeft deze vijand nu aangenomen?”
Tot voorheen kreeg je het in zwaardgevechten doorgaans wel voor elkaar om je vijand op de een of andere manier te verslaan, als je maar op de knop van je controller ramde. Ditmaal is dat anders.