Oké.
Nu wil ik het met Asuke-san over de Sealed Grounds hebben, waar die grote baas verschijnt.
Asuke-san kwam er halverwege bij, dus ik denk niet dat hij weet waarom we zo’n grote baas gingen maken.
Het begon met een verzoek van Aonuma-san. Als we een spel als dit maken, geef ik de medewerkers normaal gesproken alleen maar een thema, concepten en de basisregels.
Ja. (lacht) Op die manier wil hij een brainstorm beginnen. Het voelt geweldig om tegen een enorme vijand te vechten die veel groter is dan jezelf. Toen ik samen met de medewerkers een aantal mogelijk geschikte ideeën doornam, groeide het langzaam, en toen kwam Asuke-san erbij.
Asuke-san, jij hebt aan New Super Mario Bros. Wii7 gewerkt. Wat dacht je toen je werd gevraagd om aan dat eindbaaslevel te werken? 7New Super Mario Bros. Wii: een actie-avonturenspel dat in november 2009 voor het Wii-systeem is uitgebracht.
Nou, ik ben nooit zo heel goed geweest in The Legend of Zelda, en het was de eerste keer dat ik een 3D-spel maakte, dus ik voelde een grote druk.
Ik dacht echter dat deze onervarenheid met 3D-spellen handig zou zijn. Bovendien was hij de regisseur van New Super Mario Bros. Wii, dus ik dacht dat hij wel in staat zou zijn om een 3D-spel te maken dat iedereen gemakkelijk kan spelen. Tot op moment had niemand er de leiding over, dus ik vroeg of Asuke-san aan het level met de enorme eindbaas wilde werken.
Hij zei: “Er is een enorme eindbaas die zijn weg naar een bestemming probeert te forceren. Ik wil dat je een manier vindt om hem tegen te houden.”
Maar hij zei dat ik vrij was om mijn eigen ideeën erin te verwerken, als ze maar klopten met de vaardigheden die Link deze keer had en alles gebruikte wat tot op dat moment was opgebouwd. Dat was alles wat hij beschreef, maar voor een planner is er niets zo fijn als de vrijheid om zelf te maken wat je wilt.
Dat klopt. Ik dacht aan een heel griezelige, enorme eindbaas, en het dan heel spannend maken omdat de eindbaas blijft gaan en je een manier moet vinden om hem tegen te houden.