Noot van de redactie: dit interview bevat videobeelden van de Japanse versie van het spel. In Europa zal het spel beschikbaar zijn in Europese talen.
Dit is de vijfde keer dat we The Legend of Zelda: Skyward Sword bespreken tijdens “Iwata vraagt”. Bedankt voor jullie komst.
Je zit meestal aan het einde, alsof je wilt zeggen, “Ik ben de producer,” dus waarom zit je vandaag aan Fujibayashi’s linkerkant?
Later wil ik nog van iedereen precies horen waar hij of zij verantwoordelijk voor was. Behalve Aonuma en Fujibayashi is iedereen hier voor het eerst, dus wil ik jullie vragen je even voor te stellen.
Ik ben Iwamoto van de Entertainment Analysis & Development Division (EAD). Ik was verantwoordelijk voor de algemene planning van lucht en stad. Ik werkte aan de introductiescènes, de zijmissies met stadsbewoners, en scènes waarin Link op zijn Loftwing door de lucht vliegt. (Noot van de redactie: in het spel hebben de mensen die in de lucht wonen elk een eigen vogel waarmee ze door de lucht kunnen vliegen, deze vogels heten Loftwings.)
Ik ben Hisada, ook van EAD. Ik deed de algemene coördinatie van de landvormen. Samen met Iwamoto werkte ik voornamelijk aan de lucht en de stad. Ik gaf aan wat voor soort landvormen te nodig hadden, en coördineerde de stijl van de achtergronden en het artwork.
Die hebben een uiterst belangrijke rol bij het opwekken van de sfeer in de spelwereld.
Ik ben Mizuta van EAD. Ik werkte aan het geluid, meer precies het basissysteem voor achtergrondmuziek en geluidseffecten. Ik coördineerde het algemene geluidssysteem voor het spel, maar componeerde ook zelf enkele geluidseffecten, en ik werkte aan specifieke ideeën om muziekinstrumenten te gebruiken. Natuurlijk gaan alle spelgebieden vergezeld van geluiden, dus maakte ik ze niet alleen voor de lucht en de stad. Maar dit leek een geschikte mogelijkheid om over het geluid te spreken, dus daarom doe ik dit keer mee.
Tijdens de eerste anderhalf jaar van de ontwikkeling, bereidden componist (Hajime) Wakai1 en ik de instrumentatie voor en maakten we een algemene basis voor het geluid. 1 Hajime Wakai: Software Development Department, Entertainment Analysis & Development Division, Nintendo. Hij werkte aan het geluid voor vele spellen, inclusief Star Fox 64, Pikmin, The Legend of Zelda: The Winder Waker en nintendogs. Hij werkte als sound director aan The Legend of Zelda: Skyward Sword.
Ik ben van plan om Wakai de volgende keer uit te nodigen. Hij was overkoepelend verantwoordelijk voor het geluid in dit spel.