Oké, als laatste wil ik dat jullie in je eigen woorden beschrijven wat je aan The Legend of Zelda: Skyward Sword zou aanbevelen aan degenen die het misschien gaan spelen.
Oké. Zoals eerder gezegd ziet het er anders uit en bestuurt het anders, en de indruk van in een onafgebroken land spelen is totaal veranderd. Zoals aan bod kwam in de vijfde sessie van “Iwata vraagt”, hebben weIwata vraagt: The Legend of Zelda: Skyward Sword (Lacht)
Dat toont aan hoe vastberaden we waren om het deze keer te veranderen. Maar dat wil niet zeggen dat het totaal anders is.
Ja. Het is een echte The Legend of Zelda. Als je het speelt, denk je: “O, ik ben zo cool!”, dus het geeft de voldoening die een Zelda-spel je zou moeten geven. We hebben de goede onderdelen van de serie behouden, en zoals eerder vermeld hebben we veel nieuwe elementen toegevoegd waar alle medewerkers zich over hebben gebogen.
We hebben dat gedaan omdat we wilden dat de spelers echt de Rupees pakken als ze rinkelend tevoorschijn komen. Door de visuele stijl konden we ze deze keer groter maken, zodat ze duidelijker worden, maar nog steeds bij de rest passen. En de hartjes die Link gebruikt om zijn gezondheid aan te vullen, groeien overal in de wereld.
Er zijn Bomb Flowers, dus we dachten: “Waarom geen Heart Flowers?” (Lacht) Er is veel te doen in de speelvelden, niet alleen in de kerkers, waardoor het nodig is om je gezondheid aan te vullen. Maar we konden niet zomaar overal kruiken met hartjes neergooien. Dus voor een andere manier om hartjes te krijgen hadden we Heart Flowers als een soort bloeiende tulpen gemaakt. Uiteindelijk hebben we ze niet alleen in de velden maar ook op allerlei andere locaties neergezet, wat volgens mij aardig is voor beginners. Ik hoop dat nieuwe mensen het ook zullen spelen.
Afgezien van wat Marunami-san net noemde, verschijnt het voorwerp Stamina Fruit voor het eerst. Het mag je dan niet aanmoedigen (lacht), maar je kunt deze keer wel sprinten. Als je een tijdje rent, raakt je Stamina-meter leeg en raak je buiten adem. We maakten een ronde, groene vrucht om je energie weer aan te vullen. Eerst wisten we niet hoe we de Stamina Fruits moesten ontwerpen, omdat ze niet in de echte wereld voorkomen en ze niet eerder in de serie zijn verschenen.
Ze werden omschreven als een plant die op verschillende plekken groeit. Het ziet er uit alsof hij je kracht kan geven en hij lekker knapperig en verfrissend is.
We hebben dat in gedachten gehouden bij het ontwerp en hebben ervoor gezorgd dat ze op plekken zijn gekomen waar je snel buiten adem kan raken, dus gebruik ze vaak!