Fujibayashi waarom benoemde je Iwamoto als “bendeleider” voor het luchtgebied?
Rond die tijd was het werk aan The Legend of Zelda: Spirit Tracks3 bijna voltooid. Iwamoto was director voor dat spel. Ik hoorde dat hij zich bij ons zou aansluiten, dus was ik er als de kippen bij om hem te vragen luchtbendeleider te worden. 3 The Legend of Zelda: Spirit Tracks: Een met de stylus bestuurd actie-avonturenspel dat in december 2009 verscheen voor het Nintendo DS-systeem.
Toen ik me aansloot was al besloten dat er een groot eiland in de lucht zou zijn, en dat je naar de aarde zou springen door een gat in de wolken. We bedachten verschillende vormen van transport, maar omdat het een luchtgebied is, lag het gebruik van een vogel voor de hand. We probeerden verschillende dingen en wilden het zo maken dat je overal waar je wilde naartoe kon vliegen.
Maar de mogelijkheid om vrij met de vogel te kunnen vliegen, bracht ook een aantal problemen mee. Bijvoorbeeld, “Hoe ver mag je ermee vliegen?” Ik heb herhaaldelijk tegen Iwamoto gezegd dat het prima zou zijn als je op het moment dat je op de vogel sprong meteen op je bestemming zou arriveren. Iwamoto heeft erg geploeterd met transportmiddelen als het schip in The Legend of Zelda: Phantom Hourglass4 en de trein in The Legend of Zelda: Spirit Tracks, dus had ik niet verwacht dat hij daar zijn vingers weer aan zou willen branden, maar… (lacht) 4 The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: Een met de stylus bestuurd actie-avonturenspel dat in juni 2007 verscheen in Japan als eerste titel in de Legend of Zelda-serie voor het Nintendo DS-systeem.
Naast de manier waarop je gebieden kiest en de mogelijkheid om met de vogel te vliegen waar je wilt, zorgde Iwamoto ook ervoor dat het luchtgebied is gevuld met zwevende eilanden waarop van alles valt te beleven.
Dat gebeurde toen we, dankzij de deelname van Iwamoto, het eens waren geworden over het luchtgebied.
Nee? (lacht) Nou ja, dankzij het harde werk van de ontwerpers kreeg het eiland in de lucht, Skyloft, langzaam maar zeker vorm. Dit keer gaat Link naar de Knight Academy en woont hij in het studentenhuis. Het is een situatie waar veel details aan kleven, dus wist ik niet of het wel goed zou komen. Daarom vroeg ik Iwamoto me het spel te tonen zodra hij was klaar had. En eerlijk gezegd was het helemaal niet goed!
Je verwacht dat je in het begin met de andere personages moet praten, zodat het drama zich ontvouwt en het spannend wordt, maar dat was nu helemaal niet het geval. Het was ook helemaal niet duidelijk of de mensen die verschenen Links klasgenoten waren of niet. Dus spoorde ik hem aan, en zei ik, “Kom op, je moet dit stuk goed krijgen!” En hij zei, “Nou, ik heb nu even druk met andere dingen.”