We gaan verder… Mori?
We hebben vandaag al veel gepraat over Zelda, en ik hoop dat spelers haar zullen helpen, maar mag ik ook nog wat zeggen over Ghirahim?
Iwata vraagt: The Legend of Zelda: Skyward Sword – degene die een zwaardslag met zijn blote handen kan blokken.
Ja. Ghirahim is een demonenleider. In de eerste omschrijving die Fujibayashi me gaf was hij een narcist met het karakter van een slang, dus we probeerden hem daar zoveel mogelijk op te laten lijken.
Toen ik de beelden zag die hij had gemaakt sloeg ik stijl achterover. Zijn tong glibbert uit zijn mond (lacht)!
Ja. Tot in de kleinste details hebben we er een griezel van gemaakt, dus doe je best om hem te verslaan.
Chronologisch gezien is The Legend of Zelda: Skyward Sword het allereerste verhaal. We hadden het er in het begin over dat de oorsprong van het Master Sword wordt behandeld, maar er werden ook allerlei andere elementen ontwikkeld, dus het verhaal is uitgebreider dan ooit tevoren.
Ik zei eerder dat ik er een beetje emotioneel van kan worden, en dat is echt waar. Delen van de verschillende scènes worden verteld door Zelda, met Mori’s Mori-ismen. Het gevoel dat ik Zelda hoe dan ook wilde redden kwam naar boven. Ik hoop dat spelers er hetzelfde gevoel bij krijgen.