Marunami-san en Hosaka-san, wat dachten jullie toen jullie eenmaal begonnen te werken aan The Legend of Zelda?
Toen ik The Legend of Zelda: The Wind Waker speelde, dacht ik: “Dit is niet zomaar een schattig spel.” Ik vond dat er veel aandacht was besteed aan de details rondom een stevige gameplaybasis. Je kunt bijvoorbeeld het gras wegsnijden. En wat ook fijn is: als je iets met de stenen doet, of met de bomen die daar groeien, dan krijg je altijd wel een bepaalde reactie.
Dat klopt. Zo’n overweging is onderdeel van de The Legend of Zelda-traditie, dus als ik voorwerpen maak, wilde ik dat ze een reactie gaven die voor voldoening zorgde.
Het is het meeslepende gevoel, zoals ik eerder zei. Ik merkte bijvoorbeeld iets op toen ik The Legend of Zelda: Twilight Princess speelde. Link gaat een jong meisje helpen dat wordt ontvoerd. Ze was zijn jeugdvriend. Heette ze Ilia?
Ik was helemaal opgegaan in het spel. Als ik de spellen maak, probeer ik een manier te vinden om zo’n soort beleving te creëren. Ik leerde toen hoe elk personage in The Legend of Zelda in het begin niet meteen een functie heeft, maar iedereen verzint dingen die...
Dat klopt. Nadat ik aan de spellen ben gaan werken, kwam ik erachter dat de ideeën van veel medewerkers in de personages worden verwerkt, zodat ze uiteindelijk levendige personages worden.
Ik speelde altijd veel The Legend of Zelda. De eerste die ik speelde was The Legend of Zelda: A Link to the Past.9 Ik kreeg het toen ik op de lagere school zat en dacht: “Dit is leuk!” 9The Legend of Zelda: A Link to the Past: een actie-avonturenspel dat in november 1991 in Japan is uitgebracht voor het Super Nintendo Entertainment System.
Dat klopt. Ik was er gek op! (Lacht) Ik heb het jaren gespeeld – zo veel dat ik niet weet hoe vaak ik het heb uitgespeeld! Ik haalde The Legend of Zelda: Ocarina of Time meteen toen het uitkwam, en dacht weer: “Dit is leuk!”
Als je zo gek bent op The Legend of Zelda, was het vast heel bijzonder toen je er voor het eerst aan ging werken.