Dit commentaar komt van de vertaler die de leiding had over de Duitse taal.
"Ik weet nog dat ik als kind The Legend of Zelda: Link’s Awakening12 op mijn Game Boy speelde, maar sindsdien heb ik geen spellen in de serie meer gespeeld. Toen ik hoorde dat ik aan The Legend of Zelda: Skyward Sword ging werken, wist ik niet wat ik ervan moest denken. Maar het spelen van dit spel was zo geweldig dat ik meteen een fan ben geworden." 12The Legend of Zelda: Link's Awakening: Het eerste spel in de The Legend of Zelda-serie voor het Game Boy-systeem dat in juni 1993 in Japan verscheen. In december 1998 verscheen in Japan voor het Game Boy Color-systeem de remake van het spel onder de titel The Legend of Zelda: Link's Awakening DX.
Veel mensen zeggen dat ze praktisch voor het eerst een deel in de serie speelden. Het doet me deugd dat zulke mensen het spel honderden uren kunnen spelen en zeggen, “Ik wil meer!”
"Een aantrekkelijk aspect van The Legend of Zelda: Skyward Sword is dat het een terugkeer is naar de oorsprong van de serie. Het wijkt af van de structuur van The Legend of Zelda: Twilight Princess13 voor een welkome verandering en is een waardig vervolg op The Legend of Zelda." 13The Legend of Zelda: Twilight Princess: Een actie-avonturenspel dat in december 2006 werd uitgebracht voor het Wii-systeem en Nintendo GameCube-systeem.
De extreme eenvoud wordt beschouwd als een terugkeer naar de oorsprong van de serie, dus iets nieuws dat tegelijk hetzelfde en verschillend is.
Nu wil ik graag terugkeren naar een kwestie die eerder vandaag ter sprake kwam, hoe het je is gelukt zo’n revolutie teweeg te brengen. Daarom wil ik de director van het spel, Fujibayashi, die ook aanwezig is, vragen aan het gesprek deel te nemen.
Dat laat zich niet gemakkelijk samenvatten. Maar alles wat we tot nu toe hebben gedaan en de invloed van Fujibayashi als director zijn beide van belang.
Om specifiek te zijn, denk ik dat The Legend of Zelda: Ocarina of Time voor mij de standaard werd voor de Legend of Zelda-spellen op thuissystemen. De serie werd op die basis gebouwd, we zijn nooit meer helemaal opnieuw begonnen. Ik denk dat onbewust een strenge, conservatieve stem meespeelde die ons zei, “Dit moet je op deze manier doen,” en “Als je het teveel verandert, vinden mensen het niet meer leuk.”
Dat heb ik altijd zo gevoeld. Nadat we Twilight Princess hadden gemaakt, nam ik een objectieve houding aan als producer van The Legend of Zelda: Phantom Hourglass14 voor het Nintendo DS-systeem en richtte ik vanuit die positie allerlei onredelijke verzoeken aan Fujibayashi, die toen de subdirector was. (lacht) 14The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: Een met de stylus bestuurd actie-avonturenspel dat in Japan in juni 2007 werd uitgebracht als eerste spel in de Legend of Zelda-serie voor het Nintendo DS-systeem.
Ja, ik kreeg veel onredelijke verzoeken. (lacht) En dat leidde tot Skyward Sword.
Volgens mij waren de omstandigheden waaronder je dit keer werkte vergelijkbaar met die waar Miyamoto onder werkte tijdens Super Mario 64.15 In die tijd koos Miyamoto, uit alle mogelijke manieren om Super Mario-spellen te maken, wat erin moest blijven, wat eruit moest gaan en welke nieuwe elementen werden toegevoegd. Iedereen heeft het nog steeds over de schok die dat teweeg bracht, en het spel introduceerde bepaalde methodes voor alle 3D-spellen die volgden. De Legend of Zelda-franchise heeft hetzelfde meegemaakt met Ocarina of Time. 15Super Mario 64: Het eerste 3D-actiespel in de Super Mario-serie. Verscheen in Japan in juni 1996 voor het Nintendo 64-systeem. De remake Super Mario 64 DS voor het Nintendo DS-systeem werd in Japan uitgebracht in december 2004.