Hoeveel filmscènes heb je gemaakt?
Ja, maar we besloten het aantal te tellen en niet de hoeveelheid tijd, en gebruikten het aantal scènes in The Legend of Zelda: Twilight Princess3 als maatstaf. Dit keer schreef ik de dialogen voor de scènes die ik wilde uitwerken en telde ze. Het waren er veel meer dan ik had gedacht. 3 The Legend of Zelda: Twilight Princess: een actie-avonturenspel voor het Wii-systeem en de Nintendo GameCube, dat in december 2006 werd uitgebracht.
Ja. We hielden het overzicht door ze allemaal een nummer te geven. Nummer dertig bijvoorbeeld, bestond uit drie bestanden, dus we hadden 30-1, 30-2 en 30-3.
Maar als nummer dertig uit drie delen bestaat, en je telt die niet afzonderlijk, kom je niet tot 79 (lacht)!
Nee. We spraken daarover en zeiden, ‘Die scènes worden niet gedeeld, dus dat is goed, toch?’ Ik dacht dat mensen zouden roepen, ‘Wauw! Dat is veel!’ Maar ik weet nog dat Yoshida zei, ‘Deze hoeveelheid moet goed zijn.’
Ik weet nog dat ik daar een paar keer een opmerking over maakte en zei, ‘Dit kun je niet tellen als een.’
Ach, je weet hoe het gaat (lacht). Je gebruikt wat je kunt, en het leek me een goed idee, zolang we ze maar op de juiste manier gebruikten. Vervolgens brachten we al die filmscènes samen en verwerkten ze in het spel. Aonuma keek ernaar, en het eerste wat hij zei was, ‘Dat is veel!’ (lacht).
Er was één scène die ik koste wat kost wilde doen. Aan het begin van het spel springt Zelda vanaf Skyloft achter Link aan, terwijl hij op zijn Loftwing vliegt. Link raakt in paniek en probeert haar te vangen.
Ja. Ik wilde Zelda’s persoonlijkheid in dit spel in één scène in beeld brengen. Ze is slim en opgewekt, emotioneel en impulsief. We maakten die filmscène, maar toen Aonuma het zag zei hij, ‘Dat duurt te lang… Het duurt te lang!’ Ik dacht, ‘O, nee!’ Als er niets verandert, verwijdert hij de scène uit het spel!’
Waar ik me in die tijd het meest aan stoorde, was dat de scènes elkaar in het begin achter elkaar opvolgden.
Precies. Ze willen zo snel mogelijk aan het spel beginnen, dus ik dacht, ‘Je kunt filmscènes niet op deze manier opeenhopen!’ Ik vroeg zelfs, ‘Hebben we die scène waarin Zelda naar beneden springt wel nodig?’