Something further I’d like to discuss is what you think about the opposite of that normal viewpoint - about a more artistic spark, like creativity on a Hollywood scale. In other words, something that is totally distant from your own work.
Well, I don’t have what it takes to move people and things on the scale of a Hollywood movie. That is very clear. Sometimes I think it would be great to have a concert for tens of thousands of people, but I don’t have that capacity.
I am somewhat jealous that I can’t do it, but if you asked whether I want to or not, I don’t really want to.
I hesitate to mix myself into the conversation, but you and I have always had a lot in common. But in this matter, I just noticed a big difference. I love it when everyone gets excited.
I, on the other hand, want to see a special skill or something to warrant that excitement. I’m interested in how well the performer can present that.
I love that feeling of being just another member of the audience when the crowd comes to life. I don’t really evaluate the performance, but a lot of the time I think, “That was fun!”
Yeah. Well, maybe I’m just an enthusiastic fan! This may be something unique about me and different from Iwata-san.
But you wouldn’t want to play a guitar concert with an audience cheering for you?