One thing I’m careful about is not becoming exhaustive.
When we’re discussing options A and B, someone will say, “There’s also F!” Then the guy who’s obsessed with working hard will say there’s C and D and E and F and G, like we’re trying to line up every possible option. But when it comes to actually producing something worthwhile, sometimes it’s more fun when we only had A and B to work with. Of course turning up countless possibilities, like Google, is something different entirely.
For example, when it comes to a famous character like Mario - I know there were technical limitations like the number of pixels that could be used for him - but for the sake of being exhaustive, shouldn’t you have come up with other designs besides a middle-aged man with a moustache? I mean, it’s a game that kids will play, and you ended up with a middle-age guy with a moustache.
Yeah. (laughs) When I came up with Mario, I probably drew up one other option. A rough sketch. In pencil.
Having said that, however, even when we are facing such limitations as capacity constraints, if anything bothers me, I would really apply myself to it. For example, deciding to have Mario enter a Warp Pipe from the top. Having him cross in front of it from the side wouldn’t work.
I thought it was strange how Mario was already standing there underground when that level begins. Why is Mario, who just passed in front of a castle, standing underground? I couldn’t fit in a sequence showing him falling underground, so I decided to have him just plop down from the top of the screen, and - surprisingly - that was just fine. If someone had said, “You should provide a little more detail here,” it would have turned out differently.
In other words, there used to be more constraints, so you had to focus on what was most important and think simply.
You have to get used to thinking about how you can do something easily. That’s a completely different approach to saying, “I’ll work hard at it!”