Yoshida-san, what made you think you wanted to become a video game developer?
But usually little brothers can’t beat their older brothers. When you’re little, a small age difference can make a big difference.
That’s usually true, but my little brother’s classes at school would finish earlier than mine, so he’d get home first and sneak into our older brother’s room to play.
So then when you snuck into your older brother’s room, your younger brother had already undergone thorough training? (laughs)
Even if I wanted to beat my little brother, I couldn’t, so I thought that if I made a video game, I could make difficult levels that he couldn’t beat.
Even though I was a child, I began thinking up a bunch of stuff and buying graph paper to draw out game levels and RPG maps. Then, when RPG Maker16 came out, I bought that and tried making my own video game. 16RPG Maker: Software released by ENTERBRAIN, INC. that allows users to create their own RPGs. Many versions have been released in the series, including editions for personal computers, the Super Famicom system, the Nintendo DS, and other devices.
So I gave it to a friend and said, “Here, I worked hard on this, so play it.” I was really happy when later that friend said it was really great.
Playing video games is, of course, fun, but once you awaken to the joy of making them, that’s a joy of its own quite different from that of playing them.
In my first year of junior high, I got Super Mario 64, and that was really fun, so I thought, “I want to work for Nintendo!” For Yoshida-san, that moment came in the fourth grade of elementary school, so...