Yoshida-san, do you have anything particular to share in addition to your story about sneaking into your brother’s room?
In the television commercial for Super Mario 64, Mario grabs Bowser’s tail and swings him around in circles . When I saw that, I thought, “I’ve got to buy a Nintendo 64!”
One of the catchphrases was “Change the System.” Why did that make you think you wanted to buy a Nintendo 64?
In special effects monster movies, Ultraman, for example, will grab a monster by the tail, swing it around and send it flying. I wanted to do that myself.
I saved up money, bought Super Mario 64, and continued playing long after I had beaten it. After I had joined Nintendo and I was assigned to program Bowser for New Super Mario Bros. Wii, I could hardly believe it.
You never imagined that you, who had always wanted to swing Bowser around by the tail, would be programming him.
Matsuura-san, your parents wouldn’t buy you a Super Famicom because you already had a Famicom, but do you have stories to share?
I played nothing but the Famicom until I was in junior high. The game I played the most was Super Mario Bros. 3. I played together with my older sister, and I loved to warp.
An older boy in your neighbourhood? Literally an older boy actually living in your neighbourhood? (laughs)
He told me everything about Super Mario Bros. 3, like where secret coin stashes and 1-Ups were hidden.
Oh yeah, I absolutely revered him. He told me where the whistles were hidden and I played the game just like he told me, and to this day I’ve never played it without warping.