Everything we’ve talked about so far is connected, about ideas solving multiple issues at once, problem awareness, finding solutions, and grasping what’s wrong with an idea.
So coming up with something the day before deadline is, in a way, all right. That’s because, under the immediate pressure of having to resolve the issue, you’re seriously checking the contents of your drawer of ideas.
That’s right. But it isn’t right to just keep relentlessly dragging it out. We do actually drag things out and relentlessly beat our head against them, but our persistence isn’t what gets results all the time.
Ah, that happens all the time. They say, “I’ll work hard at it,” but I say, “This isn’t about how hard you work.” (laughs) I’m not just being harsh. It’s really not just about working hard.
Basically, that’s true. Everyone thinks about whether there might be some easier way of doing things. But these days it’s like lots of people just make more work.
The more work you make, the less visible things become. It ends up with you saying “It took me months to make this checklist!”
It has something to do with our main topic today. You can’t just say, “It’s not about how hard you work.” I think we should add two or three more things to that.
I mean, if someone’s working hard and someone else tells them that working hard isn’t what’s important, they’ll be confused about what they should do. But I’m sure you and I say that to people.
Um, and sometimes they say, “But you told me something different before, didn’t you?”