Voelt het ook anders om op de Nintendo 3DS tegen een andere speler te vechten, vergeleken met het gevoel bij het spelen op een tv-console?
Als je tegen iemand in je omgeving speelt, is dat erg leuk, omdat je de gezichtsuitdrukkingen van je tegenstander ziet en kunt praten over de acties die je op het onderste scherm hebt geprogrammeerd. Het is natuurlijk ook geweldig dat je met de Nintendo 3DS via internet kunt spelen tegen mensen van over de hele wereld. Het was ons doel om “de meest toegankelijke Tekken” te maken, en we hebben ons ingespannen voor de hoogste kwaliteit, zowel voor het spel als de film. Tenslotte moesten we het woord “prime” in de titel Tekken 3D: Prime Edition eer aandoen.
Precies. We hebben die titel gekozen om duidelijk te maken dat we iets van topkwaliteit wilden leveren.
Veel mensen spelen thuis portable spellen. Het is thuis handig om op een portable te spelen, omdat je waar je maar wilt op je gemak kunt spelen, terwijl de console op de tv in de huiskamer is aangesloten, en natuurlijk willen andere mensen die tv ook gebruiken. Er zijn tegenwoordig verschillende redenen waarom mensen thuis op hun portables spelen. De laatste tijd speel ik vaak Mario Kart 7 voordat ik ga slapen. Ik race dan een paar potjes tegen mensen in andere delen van de wereld.
Interessant. Bij dit spel kun je het Nintendo 3DS-systeem gebruiken om via internet tegen andere mensen te spelen, of via draadloze communicatie met mensen in je buurt. Volgens mij was er nooit eerder een Tekken-spel dat zoveel vrijheid bood.
Doordat de mogelijke plaatsen en omstandigheden om het spel in te spelen zijn toegenomen, kunnen meer mensen er vaker van genieten. Er is nu meer dan ooit mogelijk.
Iemand die niet behendig genoeg was om te kunnen winnen, kan misschien toch winnen door te voorspellen welke acties de tegenstander zal gebruiken. Dat betekent dat mensen die het spel goed kennen maar er niet zo goed in waren opeens een stuk beter kunnen worden.
Tenslotte wil ik jullie beide vragen nog wat woorden aan onze klanten te richten. Zullen we met jou beginnen, Ikeda?
Prima. Misschien heb je wel vaker Tekken gespeeld, of is dit je eerste keer, of misschien vindt je het spel een beetje moeilijk om in te komen. Maar blijf het alsjeblieft een tijdje proberen. Ik hoop dat je ontdekt hoe leuk het is om met de touchscreenknoppen Aerial Combo’s te maken, en via internet of draadloze communicatie tegen andere mensen te spelen. Ik hoop dat je ontdekt hoe spannend is als je je afvraagt tegen wie je speelt. Ik hoop ook dat je zult genieten van de film, en dat je daardoor nog meer van Tekken gaat houden. Ik zou erg blij zijn als je TEKKEN 3D PRIME EDITION eens probeert.