Wat was je eerste indruk van het Nintendo 3DS-systeem, Enomoto-san?
Door die diepte waar te nemen, is het aannemelijk dat de getoonde beelden meer ruimtelijk gevoel krijgen. We waren erg geïnteresseerd in wat er zou gebeuren als we dit aan de mensen in het “PES”-team lieten zien.
Voorheen kon je bij het bouwen van een voetbalspel alleen de schaduwen aanpassen om een gevoel van diepte te creëren. 3D gaat een stap verder.
Betekent dat, dat je na je verbazing ook meteen een idee had hoe goed het zou werken met voetbalspellen, en de aantrekkelijke factoren zag?
Als ik eerlijk ben, was het nog niet zo makkelijk: om “PES” soepeler te laten draaien op het spelsysteem, hadden we het gras op het veld in eerste instantie niet getekend voor een 3D-scherm. Het was een hele uitdaging om dat aan te passen voor het Nintendo 3DS-systeem.
Je bedoelt dat je kracht nodig had op plekken waar je het niet had verwacht. Om te beginnen moet het vast een hele uitdaging zijn geweest om 22 spelers op een draagbaar spelsysteem te laten bewegen.
Toen je het in 3D zag en je de diepte kon waarnemen, was er iets wat jullie, de mensen die het spel maken, opvallend vonden?
In dit spel kun je 3D-voetbal vanuit vijf perspectieven ervaren, en je kunt ook vanuit het eerste-persoonsperspectief spelen, wat erg dicht in de buurt komt van het blikveld van de speler. Het voelt alsof je op het veld staat; ik denk dat het gevoel van spanning dat je om je heen kunt voelen, iets is wat 3D mogelijk maakt.
Dus je hebt het normale perspectief, waar je een helikopterblik hebt over de hele wedstrijd, maar als nieuwe uitdaging heb je op Nintendo 3DS ook een perspectief waarin je zelf op het veld bent.
Toen je de positie van de camera had veranderd en de actie op die manier liet zien, veranderde het de manier waarop je dingen zag, zelfs de dingen die je op de normale manier had gemaakt.