Kun je wat vertellen over de Raid-stand?
Het is een meerspelerstand voor twee spelers, die losstaat van het hoofdverhaal. In de Raid-stand kun je samen met een vriend van het spel genieten. Het concept is volledig anders dan in de gewone spelstand.
We hadden van Resident Evil: The Mercenaries 3D een volledig product gemaakt, dus we begonnen te denken over bonusspellen. Er terwijl we nadachten over de verschillende mogelijkheden, zagen we dat een ander team veel plezier beleefde aan een spel met de naam Monster Hunter15 (lacht). We keken er met afgunst naar en het team wist er een goed spel van te maken. 15 Monster Hunter: de eerste titel was een jacht-actiespel uit 2004. Het laatste spel, Monster Hunter Tri G, werd in Japan in december 2011 uitgebracht voor het Nintendo 3DS-systeem.
De ontwikkelaars vonden spellen die je met anderen kunt spelen leuk, dus ze vonden dat wij dat ook moesten doen. We verwijderden de elementen die onnodig waren in een spel voor meerdere spelers en richtten ons volledig op de gevechtsstand.
Ik kreeg het gevoel dat we twee spellen maakten, het hoofdspel en het spel voor meerdere spelers.
Dat was inderdaad het eindresultaat (lacht). De mensen die aan Mercenaries werkten begonnen daarna aan de Raid-stand. En omdat dit hun tweede ontwikkelingsronde was, verrichten ze veel werk in weinig tijd.
Het gesprek van vandaag lijkt naar de conclusie te leiden dat het maken van Resident Evil: The Mercenaries 3D goed uitkwam.
De Campaign-stand in het hoofdverhaal is voor één speler en de gevechten in de Raid-stand zijn voor twee spelers. We hopen dat mensen Resident Evil overal mee naartoe nemen. Een spel duurt zo’n vijf tot tien minuten, hoewel sommige sessies al in drie seconden voorbij kunnen zijn. Je kunt dus in verloren momenten spelen. Het kan al leuk zijn om de winkel in en uit te lopen, totdat ze een goed assortiment hebben (lacht).
Je kunt de Raid-stand zelfs spelen als je het hoofdspel nog niet hebt uitgespeeld. Ook hier wilde ik te werk gaan alsof het een gewoon Resident Evil-spel was, maar dan voor een draagbaar systeem.
Jullie zijn een team energieke gasten en voor het eerst hebben jullie een volledig Resident Evil-spel gemaakt voor een draagbaar systeem. Het is uitgebreid en jullie hebben het in een ongekende elf maanden na de release van de hardware klaargespeeld. Dit is het resultaat van jullie weigering om voor de makkelijke weg te kiezen, omdat het voor een draagbaar systeem is. Ter afsluiting wil ik elk van jullie vragen om nog iets tegen de fans te zeggen. Suzuki, zou jij willen beginnen?
Oké. Zoals we net al bespraken, hebben we er niet op gelet dat dit voor een draagbaar systeem is. We hebben gewoon een volledig Resident Evil-spel gemaakt. Als onderdeel van de nieuwe essentie, heb ik geprobeerd muziek te maken waardoor spelers in het spel worden gezogen, en nummers geschreven die je bijblijven. Ik hoop dat spelers tijdens het spelen op de muziek zullen letten, maar ook op de geluidseffecten.
We hebben geprobeerd beelden te ontwerpen alsof het voor een tv-systeem was, in plaats van voor een draagbaar systeem, dus ik hoop dat mensen daarvan genieten. We hebben de Raid-stand tot de juiste koshi verfijnd – sorry, dat is vakjargon – dus geniet ervan.