Om terug te gaan naar de twee spellen die je momenteel maakt, zou je eerst kunnen vertellen over wat je wilt overbrengen met Resident Evil: Revelations?
Omdat we Resident Evil voor een handheld maken, hebben we ervoor gewaakt om elementen toe te voegen die specifiek zijn voor het spelen op een handheld. Maar het is lastig om over dingen te spreken die we nog niet hebben aangekondigd. (lacht) Ik zou trouwens wel eens weten wat jij graag zou zien in een Resident Evil op een portable apparaat. Als het personeel dat leest, gaan ze er vast meteen mee aan de slag! (lacht)
Het is voor de fans heel belangrijk om de producer te horen zeggen dat hij het kleinere scherm van een handheld niet als nadeel beschouwt.
Sommige mensen die de serie op een thuisconsole speelden kunnen zich hier zorgen om maken. Maar ik denk dat je van de horror en uitdagingen kunt genieten op een manier die uniek is voor handhelds. Zelf ken ik natuurlijk het scenario, maar als ik het spel speel kom ik ook wel in griezelige situaties terecht.
Zelfs als je in je hoofd weet wat gaat komen, kunnen de rauwheid van het spel en het effect van de contrasten je gevoelens beheersen. Wat dacht je toen je voor het eerst het 3D-effect zag?
In het begin was ik verbaasd dat ik geen bril hoefde te dragen! Vervolgens vroeg ik mij af hoe het zou zijn om Super Mario Bros. te spelen, of hoe de omgeving eruit zou zien in Xevious16. Dat komt vast doordat ik van een oudere generatie ben. (lacht) 16 Xevious: Een verticaal scrollend schietspel van Namco Ltd. (nu Namco Bandai Games Inc.). Het speelhalspel verscheen in 1983, de Family Computer (Famicom)-versie verscheen in 1984 in Japan. Xevious 3D werd tijdens de Nintendo Conference 2010 getoond als voorbeeld van een oud spel in 3D.
We dachten in het begin precies hetzelfde! (lacht) Daar hebben we het hier bij Nintendo ook vaak over gehad.
Je ontdekt meestal hoe leuk videospellen zijn door ze te spelen, maar bij de Nintendo 3DS kom je daar al achter door er gewoon naar te kijken. Dat was indrukwekkend. Tegelijkertijd bedacht ik me wat ik zou kunnen doen met Resident Evil. Bovendien wordt door dagelijks gebruik steeds duidelijker waar de Nintendo 3DS wel of niet geschikt voor is.