Vandaag ben ik hier met Hazama-san, producent bij Square Enix, om te praten over zijn meest recente project, THEATRHYTHM FINAL FANTASY. Aangenaam kennis te maken.
Wat betreft het spelen van videogames, herinner ik me dat ik vaak met mijn vrienden naar de arcadehal ging, als we van de middelbare school op weg waren naar huis. Voor die tijd, sinds de middenschool, speelde ik games op spelcomputers, maar dat was altijd bij vrienden thuis, want ik had zelf geen eigen spelcomputer.
Ik was geobsedeerd door Mario Bros.1 Ik bleef maar spelen en spelen, net zolang tot de moeder van de vriend bij wie ik op dat moment speelde binnenkwam en zei: “Denk je niet dat je ouders ongerust zijn?” Dan griste ik de spelcassette mee en ging ik verder naar het huis van de volgende vriend... 1 Mario Bros. is een actiespel dat in 1983 in Japan werd uitgebracht voor de NES en arcade.
Ik denk dat ik als kind altijd naar spellen keek als iets wat je met vrienden hoort te doen. Ik heb er nooit op een andere manier naar gekeken. Waarschijnlijk komt dat doordat we thuis nooit een spelcomputer hebben gehad, zoals ik al zei.
Daarom zal ik ook wel al mijn zuurverdiende geld hebben uitgegeven aan dingen die ik voorheen nooit mocht, toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen.
Het lijkt nu allemaal zo onnozel... Het waren gewoon kleine dingetjes, zoals bubbelbaden die leken op wat ik in films had gezien, dat soort dingen (lacht). Ik bedoel, het beste wat ik thuis van mijn ouders kon verwachten was dat het badzout zogenaamd dezelfde ingrediënten bevatte als het badzout in beroemde warme springbronnen, weet je wel?
Volgens mij genoot je gewoon van het gevoel dat je naar niemand meer hoefde te luisteren.